רגבים עתרה נגד נתניהו: ממש הצהרותיך לפינוי חאן אל אחמר

‏התנועה עתרה לבג"ץ נגד ראש הממשלה בדרישה לממש את פסק בג"ץ ואת התחייבותו לפנות את היישוב הבדואי הלא חוקי

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/19 16:32 כו באדר ב'

רגבים עתרה נגד נתניהו: ממש הצהרותיך לפינוי חאן אל אחמר
חאן אל אחמר, צילום: תנועת רגבים

תנועת רגבים עתרה בצהריים (ג') לבג"ץ נגד ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו ונגד מפקד פיקוד מרכז, האלוף נדב פדן, וגם נגד ראש המנהל האזרחי, תת-אלוף בן חור אחוות, בדרישה שבג"ץ יורה להם לממש את ההתחייבות להרוס את המאחז הבלתי חוקי חאן אל-אחמר. בעתירה מצוטטים דברי ראש הממשלה, שאמר כי המקום יפונה עם או בלי הסכמה וכי הדבר יקרה בתוך כמה שבועות.

מאז מתן פסק הדין בעתירה הרביעית עברה כשנה ומאז ביטול צו הארעי שניתן במסגרת העתירות המאוחרות עברה כחצי שנה, למרות התחייבויותיה המפורשת של המדינה כי תפעל להעתקת המאחז חאן אל אחמר עד לחודש יוני 2018 ,לא נעשה הדבר על ידם עד מועד זה ואין כל צפי ברור לכך.

מאז מתן פסק הדין בעתירה הרביעית עברה כשנה ומאז ביטול צו הארעי שניתן במסגרת העתירות המאוחרות עברה כחצי שנה, למרות התחייבויותיהם המפורשת של המשיבים כי יפעלו להעתקת המאחז חאן אל אחמר עד לחודש יוני 2018 ,לא נעשה הדבר על ידם עד מועד זה ואין כל צפי ברור לכך.


להורדת הקובץ

כזכור, נתניהו הצהיר במהלך ישיבת סיעת הליכוד בחודש נובמבר האחרון, כי: "חאן אל אחמר יפונה בקרוב מאד. חאן אל אחמר יפונה, זאת החלטה של בית המשפט, זאת המדיניות שלנו והיא גם תתבצע. אין לי כוונה לדחות את זה עד להודעה חדשה, בניגוד לפרסומים, אלא למועד קצר".  

בתנועת רגבים אומרים כי דברי נתניהו מדברים בעד עצמם: "לא יעלה על הדעת כי על אף התחייבויותיה המפורשות של המדינה לאורך עשור של דיונים משפטיים, ובפרט הצהרות נתניהו בחודשים האחרונים, יהיו אוויר בעלמא".