רב משטרתי חתם על מכתב נגד להט"בים ויטופל משמעתית

מה שמותר בצבא ואסור במשטרה: בצה"ל הצהירו כי לא יפעלו נגד חיילים שיתמכו במחאת הקהילה הגאה. במשטרת ישראל לעומת זאת, אישרו כי נגד במג"ב רב שחתם על מכתב הרבנים נגד הקהילה "יינקטו צעדים משמעתיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/18 13:09 יח באב התשעח

רב משטרתי חתם על מכתב נגד להט"בים ויטופל משמעתית
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, צילום: הדס פרוש פלאש 90

רב במשטרת ישראל יטופל באופן משמעתי, בעקבות חתימתו כל מכתב הרבנים נגד הלהט"בים. כך פורסם אמש (ראשון) ב'הארץ'.

הרב רפ''ק יואל שם טוב, רב משמר הגבול ביחידות חוף וצפון, חתם יחד עם עוד כ-250 רבנים מהציונות הדתית על המכתב, בו ביקשו לחזק את הרב אריה שטרן שתקף את מאבק הקהילה הגאה בחוק הפונדקאות.

בשבוע שעבר פורסם כי רבנים רבים מהציונות הדתית וביניהם, הרב צבי טאו, הרב שלמה אבינר, הרב דוב ליאור, הרב שמואל אליהו ועשרות נוספים חתמו על מכתב תמיכה ברב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן, שיצא נגד מאבק הקהילה הגאה בחוק הפונדקאות.

"הטרור האגרסיבי", נאמר בין היתר במסמך, "המלווה בשטיפת מוח תקשורתית השכם והערב על מנת להכשיר את הלבבות כאילו יש כאן איזשהו מושג של "משפחה" ולהרוס את מושג המשפחתיות ולהפוך את הסוטים לגיבורים, לא יצלח, כמו גם הניסיון לסתום פיות של רבנים ואנשים שפויים ולהפוך אותם לקיצוניים והזויים".

גם חיילים יכולים להשתתף. הפגנת קהילת הלה"טב

חיילים יכולים להשתתף, שוטרים לא יכולים למחות. הפגנת קהילת הלה"טבצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בתגובה לפניית 'הארץ' מסרו במשטרת ישראל כי "המשטרה איננה נוקטת עמדה בשום נושא של מחאה או הפגנה לגיטימית. משטרת ישראל פועלת לאורך כל ימות השנה לאישור ואבטחת הפגנות ומחאות ולמימוש הזכות הדמוקרטית של כל אזרח נורמטיבי לחופש הביטוי".

עוד נאמר בהודעה כי ''על מנת לאפשר זאת, לא ראוי כי שוטר ישתתף בשיח הציבורי באופן פעיל, ויאפשר למשטרה להתנהג בניטרליות הנדרשת בכל נושא, כראוי במדינה דמוקרטית. אנו רואים בחומרה חריגות בתחום זה בוודאי באשר לקצינים. הנושא יבורר ובכפוף לממצאים, יטופל במישור המשמעתי".

לפני שבוע, ביום צום תשעה באב, הפגינו עשרות אלפים מקהילת הלהט"ב נגד חוק הפונדקאות. בגוף ביטחוני אחר, צה"ל, קראו לחיילים שלא לקחת חלק במחאה אך בפרקליטות הצבאית הצהירו כי לא יינקטו צעדים משמעתיים נגד מי שיבחר בכל זאת לעשות זאת.