רב מעללים: במהלך בדיקת עירוב הצליח רב צבאי לסכל פיגוע

הרב איתן שנרב, רב גדוד במילואים, זיהה במהלך בדיקת עירוב סביב מוצב הסמוך ליישוב הר ברכה, שני חשודים שהסתתרו. בקור רוח הוא הזעיק את כיתת הכוננות שלכדה את המחבלים כשברשותם סכין ואקדח. על כך הוא קיבל תעודת הערכה ממפקד האוגדה

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 13/02/19 21:59 ח באדר א'

רב מעללים: במהלך בדיקת עירוב הצליח רב צבאי לסכל פיגוע
הרב שנרב מקבל את תעודת ההוקרה, צילום: באדיבות המצלם

הרב איתן שנרב, רב גדוד במילואים, לא חלם שבדיקה שגרתית של העירוב סביב אחד המוצבים תוביל לקבלת תעודת הערכה, לאחר שמנע לפני מספר ימים ניסיון פיגוע מצד שני מחבלים.

הרב שנרב שהה עם יחידתו באחד המוצבים שבחטיבה המרחבית שומרון, סמוך ליישוב הר ברכה, ויצא לבדיקת העירוב סביב המתחם.

במהלך הסיור, הוא הבחין בשתי דמויות חשודות המסתתרות במדרון המוצב. הרב לא התבלבל ומיד דיווח על כך והקפיץ את כיתת הכוננות. בזאת לא הסתיימה עבודתו והוא דאג גם להכווין את הלוחמים לנקודה המדויקת שבה הסתתרו החשודים. לבסוף, לאחר שהלוחמים ביצעו לעבר החשודים נוהל מעצר חשוד, הם עצרו אותם וגילו באמתחתם סכין ואקדח.

תעודת ההוקרה שהוענקה לרב שנרב

תעודת ההוקרה שהוענקה לרב שנרבצילום: באדיבות המצלם

מפקד הגדוד של הרב הצבאי, סא"ל (במיל') שילה אדלר, החליט לא לעבור לסדר היום על פעילותו של פקודו, ולצד מפקד האוגדה, תא"ל רפי מילא ומפקד חטיבת אלכסנדרוני, אל"מ חזי נחמה, העניקו לו תעודת הערכה בה נכתב כי התעודה מוענקת לו "בהוקרה על פעילותך וערנותך בזיהוי חוליית המחבלים סמוך ליישוב הר ברכה".

מפורום רבנים במילואים נמסר כי הם "מברכים את הרב רס"ר איתן שנרב על תפיסת המחבלים בסיעתא דשמיא. מסירות הנפש של הרבנים הצבאיים בשטח על מצוות השבת הינה אחת מאושיות הרוח והיהדות בצה"ל וחוסנו המבצעי".