רב הכדורגלנים לשרה רגב: מנעי חילול שבת במשחק הנבחרת

הרב עמי פייקובסקי, המקורב לשחקני כדורגל ואוהדים רבים, פנה לשרת התרבות והספורט בבקשה שתעביר את המשחק בין ישראל לארגנטינה ליום חול, "כשומרת מסורת, וכיהודייה שהשבת חשובה לה בוודאי את יודעת שצפוי כאן חילול שבת המוני"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/05/18 15:40 י בסיון התשעח

רב הכדורגלנים לשרה רגב: מנעי חילול שבת במשחק הנבחרת
הצפיה בו תוביל לחילול שבת?, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בעוד כשבוע, במוצאי השבת הבאה, תעלנה לכר הדשא נבחרות ישראל וארגנטינה למשחק הידידות האחרון של מסי וחבריו לפני המונדיאל. עם זאת, יש מי שניסה היום (חמישי) לשכנע את השרה מירי רגב להעביר את ההתמודדות ליום חול מחשש לחילול שבת המוני.

לאחר ששרת התרבות והספורט עמלה על העתקת המשחק מחיפה לאצטדיון טדי בבירה, פנה אליה מי שנחשב לרב של הכדורגלנים, הרב עמי פייקובסקי, וביקש את התערבותה.

מירי רגב בליכודיאדה

מירי רגבצילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90

"לצערי, בחרה התאחדות הכדורגל לקיים את המשחק מספר דקות לאחר צאת השבת", הוא כתב לה וציין כי "כשומרת מסורת, וכיהודייה שהשבת חשובה לה בוודאי את יודעת שצפוי כאן חילול שבת המוני. ההכנות למשחק יחלו עוד בשבת, השוטרים והסדרנים ייאלצו לעבוד בשבת והצופים גם כן ייאלצו להיכנס לתחומי המגרש בשבת".

הרב פייקובסקי טען כי אוהדים רבים, ואף שחקני נבחרת, פנו אליו בבקשה שינסה לשנות את מועד המשחק, "מאז היוודע הדבר פנו אליי מאות אוהדים, אם לא אלפים וביקשו ממני להיות שליחם ולנסות להזיז את המשחק ליום חול. גם שחקני הנבחרת איתם אני בקשר קבוע ביקשו ממני לנסות ולהשפיע על ההחלטה".

הרב הוסיף כי הוא משוכנע שמהלך כזה רק ירים את קרנה של השרה רגב וכתב לסיום, "כולי תקווה שבקשתי זו לא תיפול על אוזניים ערלות וכולנו יחד נצליח הן ליהנות ממשחק הכדורגל והן לשמור על השבת".

חושב שהשחקנים צריכים לשבות. הרב פייקובסקי עם חן עזרא

הרב פייקובסקי עם חן עזראצילום: יחצ