רבני ירושלים לאלקין: "חשבנו שהפקת לקחים, מסתבר שלא"

במכתב מחאה חריף, עליו חתומים נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, רב העיר העתיקה ומשגיח ישיבת פורת יוסף, דורשים הרבנים מאלקין ומברקת שיפסיקו במיידית את פסטיבל הטריפות בגיא בן הינום

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/18 18:24 כב בתמוז התשעח

רבני ירושלים לאלקין: "חשבנו שהפקת לקחים, מסתבר שלא"
כנס מעצבים , צילום: יוסי שוואב

מכתב מחאה חריף שנשלח היום (חמישי) לשר ירושלים ומורשת, זאב אלקין, מביעים רבני העיר העתיקה את מחאתם על פסטיבל הטריפות שנערך בגיא בן הינום בסמוך לעיר. 

על המכתב החריף חתמו: נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שלום כהן, רב העיר העתיקההרב אביגדור נבנצל ומשגיח ישיבת פורת יוסף הרב משה חיים שלנגר.

תחת הכותרת, "מחאה חריפה נגד הפסטיבל החדש 'אוטו-אוכל' בגיא בן הינום", כתבו הרבנים: "לאחר הפסטיבל ההזוי 'שן הזהב התיכונה' בו הפניתם (בשוגג?) יהודים לאכול טריפות ברובע הנוצרי ליד כניסת הקבר (ומחינו נמרצות), חשבנו שהפקתם לקחים מהטעות הגסה - מסתבר שלא!!! נדהמנו לשמוע שהפעם אתם מארגנים במשך חודשיים בערבי ג' ד' ה' פסטיבל חדש לאכילת טריפות בשן 'אוטו אוכל' במדשאת גיא בן הינום".

הרבנים הוסיפו: "ייחודה של ירושלים עיר הקודש בקדושתה, כשרותה וטהרתה; פתיחת הפסטיבל הנ"ל בימי ''בין המצריים'' - ימי האבל על חורבנה של ירושלים מראה על אטימות נוראית וחוסר רגש מצד המארגנים ומצד השותקים. אנו מצפים שתסירו את 'משאיות הטריפה' מהפרויקט המפוקפק רווי אדי אלכוהול וכו'". 

לסיום כתבו הרבנים בחריפות ובכאב: "בדיוק כך החלה ההידרדרות במתחם תחנת הרכבת הישנה! בדיוק כך החלה ההידרדרות במתחם שוק מחנה יהודה! ועכשיו אתר חדש מאותו הזן, ביוזמתכם הלא ברוכב. בוודאי לא התכוונתם לתוצאה גרועה זו. תיקונכם המיידי חיוני, נדרש ובלתי ניתן לוותר".

המכתב נשלח אל השר לענייני ירושלים, זאב אלקין, שמתמודד גם לראשות העיר. הסיבה: הרשות לפיתוח ירושלים שמארגנת את הפסטיבל, נמצאת תחת חסות משרדו ומתוקצבת על ידו. בנוסף, המכתב נשלח לראש העיר ניר ברקת, שמכהן כיו"ר הרל"י, ואל מנכ"ל הרשות ואל "חברי מועצת העיר ירושלים שומרי מצוות ד'", נוסח הרבנים. 

כזכור, מוקדם יותר השבוע, כתב הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים, מכתב הבהרה, בו התנער מקיום הפסטיבל: "עם פתיחת פסטיבל האוכל בגיא בן הינום ההנו מבקשים להודיע כי מצטערים אנו מאוד על כי לא נענו לבקשותינו החוזרות ונשנות שלא לשתף בפסטיבל דוכני אוכל שאינו כשר". 

רב העיר ירושלים הוסיף: "כמו כן, יש לדעת כי לא נאמר לנו שיש מימון ציבורי ליריד, והיה נראה שמדובר על עסק של יזם פרטי. אנו מצדנו מעולם לא אישרנו את העמדת הדוכנים שאינם כשרים, ומכל מקום קבענו את התנאים הנדרשים לאישור הכשרות בדוכנים הכשרים, כולל הדרישה על הפרדה גמורה מן הדוכנים שאינם כשרים".