רבני ירושלים דורשים: להתנות היתרים לעסקים בהימנעות מחילול שבת

בגילוי דעת של עשרות מרבני העיר, בהם הרב עמאר והרב שטרן, נקראו חברי מועצת העיר לפעול להפסקת פעילות המתחמים והעסקים הפתוחים בשבת. "אל תתנו יד לחילול השבת ברחובה של עיר הקודש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/18 14:36 ח בתמוז התשעח

רבני ירושלים דורשים: להתנות היתרים לעסקים בהימנעות מחילול שבת
הרב שלמה עמאר, צילום: Hadas Parush/Flash90

ברחבי העיר ירושלים נתלו אתמול (ד') מודעות גילוי דעת של רבני העיר, בהן הובעה קריאתם לחברי מועצת העיר ולציבור הרחב לפעול לחיזוק השבת בבירה.
 
בגילוי הדעת - שעליו חתומים רבני העיר הרב שלמה עמאר והרב אריה שטרן, הרב אביגדור נבנצל ועוד עשרות רבני שכונות ורבנים נוספים מרחבי העיר - מביעים הרבנים את צערם על הפגיעה בצביונה של השבת בעיר בשנים האחרונות. 

בין היתר הזכירו הרבנים כדוגמה לכך את פתיחתם של מתחמי בילוי ובתי עסק וקריאות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. "בשנים האחרונות שמירת השבת בירושלים נפגעת מאוד, מתחמי בילוי, בתי עסק ובתי אוכל נפתחים בשבת באזורים מסוימים, בתואנה שאין זה נוגד את החוק, וכביכול הדבר הוא בהתאם ל'סטטוס קוו', וישנן אף קריאות מצד גורמים מסוימים להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בדרכים עקלקלות, ואין פוצה פה ומצפצף", כתבו.


להורדת הקובץ

בהמשך יצאו הרבנים בקריאה לציבור הרחב "להקדים את הקניות ולהימנע מלערוך אותן סמוך לשבת", וכן "להעדיף לערוך את הקניות בעסקים שומרי שבת".

נוסף לכך הם קראו לחברי מועצת העיר "לפעול להפסקת פעילות המתחמים והעסקים הפתוחים בשבת" ו"להוסיף לכל מכרז עירוני התחייבות של הזוכה שלא לחלל את השבת". בסיום ביקשו הרבנים מחברי המועצה: "אל תתנו יד לחילול השבת ברחובה של עיר הקודש ירושלים".

גילוי הדעת התפרסם אתמול בהמשך לכינוס רבני ירושלים למען השבת בעיר שהתקיים לפני כחודש בהשתתפות הרבנים הראשיים, וכחלק מפעילות נרחבת של רבני העיר, עם פורום תושבי ירושלים למען השבת בעיר, לחיזוק מעמדה של השבת במרחב הציבורי בעיר.

ישי שכטר, חבר פורום תושבי ירושלים למען השבת מסר: "העמדה הרבנית הברורה ביחס לשמירתה של השבת ברחבי העיר היא גם קול שהרוב הדומם של הציבור בירושלים צמא לשמוע, וגם מהווה תמרור לכל מי שמעוניין להיבחר בבחירות הקרובות - השבת במרחב הציבורי בעיר חשובה לכולנו, ויש לשמור עליה ולחזק אותה".