רבני גוש עציון: פינוי נתיב האבות לא יכול לעבור כיום רגיל

במכתב שפרסמו קראו רבני הגוש לתושבים להגיע לנתיב האבות ביום הפינוי בשבוע הבא, ולהביע תמיכה במשפחות שיפונו מבתיהן. לצד זאת הודגש כי "לא יותרו כל נקיטת אמצעים, מעשים או דיבורים שיעודדו אלימות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/18 11:15 כב בסיון התשעח

רבני גוש עציון: פינוי נתיב האבות לא יכול לעבור כיום רגיל
נתיב האבות, צילום: מטה המאבק למען נתיב האבות

רבני היישובים בגוש עציון  פרסמו היום (ג') מכתב שבו קראו לתושבי הגוש לתמוך, לעודד ולסייע למשפחות שצפויות להיות מפונות מבתיהן בנתיב האבות. הרבנים ביקשו שלא לנקוט בשום סוג של אלימות ביום הפינוי בעוד שבוע, והדגישו: "באף אחד מהבתים וסביבתם לא תהיה אלימות".

"בשבוע הבא עומדים להרוס כחמישה עשר בתים בשכונת 'נתיב האבות' באלעזר. משפחות יקרות שעלו להתיישב בברכת ממשלת ישראל בנתיב אבות למנוע בניה ערבית בלב הגוש, עומדות לאבד את ביתן", פתחו הרבנים את מכתבם.

"השטח שעליו בנויה שכונת 'נתיב האבות' באלעזר, איננו בשום אופן קרקע ערבית פרטית. הריסת הבתים הינה בניגוד לעמדת פרקליטות המדינה ותקדים מסוכן המאיים על כלל ההתיישבות ברחבי ארצנו. חובת המחאה על כך מוטלת על כולנו. אנו נקראים לעמוד לימין המשפחות שביתן עומד להיחרב, לתמוך לעודד ולסייע ככל יכולתנו", הוסיפו. 

במכתב קראו הרבנים לתושבי הגוש להשתתף בעצרת הגדולה בנתיב האבות ערב הפינוי כדי למחות על ההרס, ולתבוע מהממשלה לקיים הבטחתה לאישור הבנייה הנרחבת. כמו כן התבקשו התושבים להגיע למקום ביום הפינוי כדי לתמוך ולחזק את ההתיישבות בכל רחבי הארץ.

"כרבני ומנהיגי קהילות , אנו רואים במעשה זה פעולה הנוגדת כל הגיון ומוסר, ומערערת את זכותנו על ארץ ישראל כולה, המיושבת על ידי עם ישראל בזכות ובצדק. יום זה לא יכול לעבור על תושבי גוש עציון כיום רגיל. יובהר לכל המתנגדים להתיישבות: במקום כל בית שחלילה ייהרס או יאויים בהרס, ייבנו רבים אחרים", נכתב.

בסיום המכתב הודגש כי "על פי החלטת התושבים, באף אחד מהבתים וסביבתם לא תהיה אלימות ביום הפינוי ולא יותרו כל נקיטת אמצעים, מעשים או דיבורים שיעודדו אלימות וחסימה בכוח פעיל או סביל וכיוצא באלה".