רבנים לנתניהו: "אם הייתה הרתעה ראויה - הפיגועים היו נעצרים"

במכתב שנשלח לרה"מ מטעם איגוד רבני קהילות הועלו "הצעות מעשיות" לפעולות תגובה שיבואו לאחר פיגועים. בין היתר הוצע לגרש משפחות מחבלים מהארץ ל-20 שנה ולהלאים את כל נכסיהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/18 12:59 כב בשבט התשעח

רבנים לנתניהו: "אם הייתה הרתעה ראויה - הפיגועים היו נעצרים"
זירת הפיגוע באריאל, צילום: בן דורי/פלאש 90

"אם הייתה הרתעה ראויה הפיגועים היו נעצרים", כך נאמר במכתב שנשלח אתמול (ג') לראש הממשלה בנימין נתניהו מטעם איגוד רבני קהילות, בעקבות הפיגוע באריאל. במכתב, שבו דרשו הרבנים לגרום לכך ש"המחבל הפוטנציאלי הבא יבין שלא שווה לו לבצע את זממו", הועלו "הצעות מעשיות" לפעולות תגובה שיבואו לאחר פיגועים. 

"עם ישראל קבר היום את הרב איתמר בן גל הי"ד, תוך פחות מחודש מהירצחו של חברנו הרב רזיאל שבח הי"ד. שניהם נרצחו על ידי מחבלים, בני עוולה, שחיים בסביבה ובאווירה של חינוך לשנאת עם ישראל והשמדתו.

"אנו משוכנעים שאתה וכוחות הביטחון משתדלים לעשות ככל הניתן לשמור על ביטחון תושבי המדינה, אך אין לנו ספק שאם הייתה הרתעה ראויה כלפי כל החושב לפגוע בנו לרעה, היו נעצרים הפיגועים הנוראיים הללו", נכתב.

עוד כתבו הרבנים כי "הרתעה יכולה להתרחש רק כאשר המחבל הפוטנציאלי הבא יבין שלא שווה לו לבצע את זממו. אם המערכת כולה תפנים שכל פיגוע מזיק למחבל, למשפחתו ולכלל הפלסטינים, הפיגועים ייעצרו לאלתר".

בהמשך המכתב הובאו כמה הצעות מעשיות ל"מה ניתן לעשות אחרי כל פיגוע, ובכך לעצור את שפיכות הדמים הבאה". בין היתר הוצע לגרש את כל משפחת המחבל מהארץ למשך 20 שנה, להלאים את כל הנכסים והקרקעות של משפחת המחבל, לאשר הקמת יישוב יהודי חדש ביהודה ושומרון תוך 30 יום מהפיגוע ולבנות אלף חדשים ביהודה ושומרון.

כמו כן הוצע במכתב לקחת כספים מהתקציב לרשות הפלסטינית ולהעבירם לתקציב עבור משפחות הנפגעים, להטיל עיצומים על הסביבה התומכת במחבל על פי שיקול דעת מערכת הביטחון - כגון הטלת כתר, עוצר, שלילת היתרי עבודה וכדומה, ומאסר בפועל של כל המסיתים לרצח יהודים במוסדות החינוך ומוסדות הדת השונים.

"בטוחים אנו בנצח ישראל ובחוסנו של עם ישראל, ומבקשים אנו ממך כשליח ציבור, לדאוג מידית לשלומה של מדינתו בארצנו הקדושה", סיימו הרבנים את מכתבם.