רבנים, התקשורת מנסה להפיל אתכם? אראל סג"ל נחלץ לעזרה

כנס חדש בנושא תקשורת, יפגיש רבנים ואנשי חינוך עם בכירי אנשי התקשורת שינסו ללמד אותם כיצד להשתמש נכון בפייסבוק, להעביר מסרים מצולמים ובעיקר להכיר להם "את הטריקים של המראיינים שמנסים לבייש אותם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/07/18 14:26 יג באב התשעח

רבנים, התקשורת מנסה להפיל אתכם? אראל סג"ל נחלץ לעזרה
אראל סגל, צילום: צילום מסך מיוטיוב

בעוד כשבועיים צפוי להתקיים כנס מיוחד שמטרתו, הכשרת רבנים ואנשי חינוך שידעו להתראיין לכלי התקשורת ולא ליפול בלשונם. אחד הדוברים שישמש על תקן מרצה, יהיה העיתונאי הוותיק אראל סג"ל.

"יותר מדי פעמים רבנים מתראיינים לרדיו או לטלוויזיה והם אוכלים את המלכודת שהמראיין שם להם", אמר סג"ל בסרטון מיוחד שהופק לקראת האירוע, פרי יוזמת איגוד רבני קהילות.

לדבריו, התקשורת מנסה בכוונה להפיל את הרבנים לכן הוא פנה אליהם ואמר כי "מחפשים להוציא מכם את הכותרות שיביישו אתכם ויגרמו לחילול ה'...אני לא יכול ללמד אתכם יהדות או הלכה, אבל אני כן יודע איך מתראיינים ואני כן מכיר את הטריקים של המראיינים".

הכנס, "רוח ותקשורת", יתקיים ב-9 לחודש אוגוסט במלון רמדה בירושלים ולפי מארגניו הוא מיועד ל-"רבנים ורבניות, מחנכים ומחנכות, ולכל מי שרוצה שהתורה שלו תוגש נכון, תעבור מסך ותיגע עמוק". בין הדוברים באירוע ניתן לציין את אנשי התקשורת ידידיה מאיר ואשתו סיון רהב מאיר, אשר ינסו ללמד את באי הכנס כיצד להנגיש רעיון עמוק לציבור הרחב.

בהמשך ירצה איש יחסי הציבור, אסף פאסי, בנושא השימוש ברשתות החברתיות, ויתקיימו סדנאות מעשיות בנושאים כמו שימוש נכון בפייסבוק, כתיבת מאמרי דעה, והעברת מסרים באמצעיים ויזואלים. משתתפים נוספים שיקחו חלק בכינוס יהיו העיתונאים עמנואל שילה ודנה ורון, רב העיר צפת הרב שמואל אליהו וח"כ בצלאל סמוטריץ'.

"כנס רוח ותקשורת נולד מתוך הבנה שהמציאות הקיימת, בה היהדות והרבנים מודרים מהתקשורת, צריכה להשתנות", אמר יו"ר איגוד רבני קהילות וממארגני הכנס הרב עמיחי אליהו. לדבריו, "נגמר העידן בו הרשת והזירה התקשורתית מודרות מרבנים ומהאמירות הערכיות והפשוטות של היהדות. נשנה את המציאות, נביא את היהדות והתורה לקדמת במת התקשורת. זו המשימה שלקחנו על עצמנו כעת, ואנו קוראים לכלל הרבנים והמחנכים להצטרף אלינו".