רבה של ירושלים על העלייה להר הבית: "יש לכבד את העולים"

בכינוס להשקת ספר חדש בנושא העלייה להר הבית, נשא דברים הרב אריה שטרן, רב העיר ירושלים, אשר נתן הסכמה על הספר - אך מדגיש את הסתייגויותיו מהעלייה בפועל כיום: "יש טעם בהלכה האוסרת על עלייה המונית", אך מנגד ציין: "יש לכבד את העולים שהם תלמידי חכמים מובהקים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/01/19 22:05 יד בשבט התשעט

רבה של ירושלים על העלייה להר הבית: "יש לכבד את העולים"
הרב אריה שטרן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הערב (א') הושק בירושלים ספר חדש בנושא העלייה להר הבית. ספרו של הרב אלישע וולפסון, ר"מ בישיבת צפת, בשם 'הר הבית כהלכה', מקיף את נושא העליה אל הר הבית לפרטי פרטים ותוקף את דעת המתנגדים.

בכנס נשאו דברים רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, ורבה האשכנזי של ירושלים, הרב אריה שטרן, שהפתיע את הנוכחים כאשר לא שלל את נושא העלייה - אך הדגיש כי הוא עצמו אינו עולה להר. את הדברים פרסמה כתבת אתר YNET, ענבר טויזר.

ביקור יהודים בהר הבית. ארכיון

ביקור יהודים בהר הבית. ארכיוןצילום: Sebi Berens/Flash90

לדברי הרב שטרן, שפורסמו בהסכמה שנתן על הספר, "אני לא אעלה להר כל זמן שהרבנות הראשית לא תשנה החלטתה בנושא. יש טעם בהלכה האוסרת על עלייה המונית - שבקלות יכולה לגרום לעולים לגלוש לשטחים האסורים גם לדעת המתירים".

עם זאת, כותב הרב שטרן בהסכמה: "באשר לעניין של הרעיון לעלות עכשיו להר הבית, אני חושב שיש לכבד את העולים שהם תלמידי חכמים מובהקים שמדקדקים בקלה כבחמורה".

בעבר אמר הרב שטרן ל'כיפה', לאחר ניסיון ההתנקשות בחבר הכנסת, אז פעיל מרכזי למען הר הבית, יהודה גליק, כי איננו מתיר עלייה להר; "המחלוקת באשר לעלייה להר הבית היא שאלה יהודית והלכתית", אמר הרב שטרן לפני כחמש שנים. "אני לא מתיר עליה להר הבית, אבל לא יכול להיות שיהודים לא יעלו להר הבית בגלל מניעים שאינם הלכתיים אלא חוקיים. צריך להילחם על זכותו של עם ישראל לעלות להר הבית".