סגור
חדשות כיפה

רבה של ירושלים על העלייה להר הבית: "יש לכבד את העולים"

בכינוס להשקת ספר חדש בנושא העלייה להר הבית, נשא דברים הרב אריה שטרן, רב העיר ירושלים, אשר נתן הסכמה על הספר - אך מדגיש את הסתייגויותיו מהעלייה בפועל כיום: "יש טעם בהלכה האוסרת על עלייה המונית", אך מנגד ציין: "יש לכבד את העולים שהם תלמידי חכמים מובהקים"

הרב אריה שטרן

הרב אריה שטרןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הערב (א') הושק בירושלים ספר חדש בנושא העלייה להר הבית. ספרו של הרב אלישע וולפסון, ר"מ בישיבת צפת, בשם 'הר הבית כהלכה', מקיף את נושא העליה אל הר הבית לפרטי פרטים ותוקף את דעת המתנגדים.

בכנס נשאו דברים רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, ורבה האשכנזי של ירושלים, הרב אריה שטרן, שהפתיע את הנוכחים כאשר לא שלל את נושא העלייה - אך הדגיש כי הוא עצמו אינו עולה להר. את הדברים פרסמה כתבת אתר YNET, ענבר טויזר.

ביקור יהודים בהר הבית. ארכיון

ביקור יהודים בהר הבית. ארכיוןצילום: Sebi Berens/Flash90

לדברי הרב שטרן, שפורסמו בהסכמה שנתן על הספר, "אני לא אעלה להר כל זמן שהרבנות הראשית לא תשנה החלטתה בנושא. יש טעם בהלכה האוסרת על עלייה המונית - שבקלות יכולה לגרום לעולים לגלוש לשטחים האסורים גם לדעת המתירים".

עם זאת, כותב הרב שטרן בהסכמה: "באשר לעניין של הרעיון לעלות עכשיו להר הבית, אני חושב שיש לכבד את העולים שהם תלמידי חכמים מובהקים שמדקדקים בקלה כבחמורה".

בעבר אמר הרב שטרן ל'כיפה', לאחר ניסיון ההתנקשות בחבר הכנסת, אז פעיל מרכזי למען הר הבית, יהודה גליק, כי איננו מתיר עלייה להר; "המחלוקת באשר לעלייה להר הבית היא שאלה יהודית והלכתית", אמר הרב שטרן לפני כחמש שנים. "אני לא מתיר עליה להר הבית, אבל לא יכול להיות שיהודים לא יעלו להר הבית בגלל מניעים שאינם הלכתיים אלא חוקיים. צריך להילחם על זכותו של עם ישראל לעלות להר הבית".

עקבו אחרינו בטוויטר
20.01.2019

1. את איזה מרבותיו הוא מייצג? (אבי)

הרב קוק, הרב צבי יהודה ור' אברום כולם התנגדו בצורה נחרצת

דווח על תגובה לא ראויה
20.01.2019

2. תגובה ל1 (אריה)

א. מותר לרב לחלוק על רבותיו. כך עשו פוסקים הלכה בכל הדורות. כמובן מתוך ענווה ועם נימוקים.
ב. ברור שרבותינו הרצי"ה קוק והגר"א שפירא זצ"ל התנגדו לעליה, אבל גם ברור שהם כיבדו את הרבנים החולקים

דווח על תגובה לא ראויה
21.01.2019

3. יום עצוב. כשר' אברום או הרב ישראלי או הרב מרדכי אליהו או הרצי"ה או הרב אלישיב או הגרשז"א וכו' וכו' היו בחיים - הרב שטרן שליט"א לא היה מ (יהודי פשוט)

כשר' אברום או הרב ישראלי או הרב מרדכי אליהו או הרצי"ה או הרב אלישיב או הגרשז"א וכו' וכו' היו בחיים - הרב שטרן שליט"א לא היה מעיז לומר זאת. עם הכבוד הראוי - שגה כבוד הרב בכך שהוא מפורר את מדינת ישראל וכורת את הענף שעליו הוא יושב - סמכותה העליונה של הרבנות הראשית. ההסכמה מן השפה ולחוץ עם פסק הרבנות אינה משנה בכי הוא זה את העובדה שכבוד הרב מפיל את חומת האיסור שלה - למה שלא יעלה עכשיו כל צרוע וכל זב חוטם, דתי וחילוני יחדיו, בשם הדגל הדמיוני של כיבוש הארץ (שאני מניח שהרצי"ה מתהפך בקברו כשהוא שומע איך עושים שימוש במשנתו נגדו), יעברו על איסורי כריתות - והכל באשמת מי? אלה שהיה בידם למחות ולא מיחו, שיש להם תיו על המצח (שבת נה.) ונענשים על מה שהם גרמו מדין ערבות (סנהדרין כו) ומתוך שבגינם מתבזה מקום המקדש, מתבזה הקב"ה ועמו, וראוי להתפלל שלא יחולו עליהם דברי האוה"ח הק': 'ועל זה עתידים ליתן את הדין כל אדוני הארץ גדולי ישראל'.
אחד מטעמי החיוב 'ועשית ככל אשר יורוך' - שאמר הרב זצ"ל בחנוכת הרבנות הראשית כי הוא חל אף כשאין לנו סמיכה בעוה"ר (וזקן ממרא עונשו מיתה) - הוא מפני שכאשר פוגמים אבן אחת מבניין מלכותה של תורה (כהגדרת הרצי"ה לרה"ר), מפילים יחד איתה את כל הבניין כולו (כדברי הירושלמי). את זה יודעים כמובן הגוים, וחלושים מתוכנו, ויחדיו הם מעודדים את ארגוני ה'מקדש' בכסף רב ('אוכלי דבר אחר' כדברי הגמ' בסנהדרין) - שכידוע מכון המקדש קיבל מאוונגליסטים עשרות מליוני דולרים עד כה; הם לא טפשים - הם יודעים שדרך פיר זה הם יכולים לחדור ולהיאבק נגד השפעת יראת ד' שמהמשמעת הציבורית לכח הריכוזי של תושבע"פ שביד הרבנות הראשית. אבל ב"ה ד' עמנו, לא פסו ממנו ת"ח אחראיים לכבודה ולעתידה של האומה ושל התורה, ולא נפסיק להילחם עד נכונן ועד נשים את ירושלים תהילה בארץ - ואז נעלה כולנו כל ישראל כאיש אחד חברים, ביראה ובאימה, ונבנה בית לא-לקינו. ועד אז נישמר וניזהר ונבנה בקרבנו את היחס האמיתי למקום שממנו הושתת העולם וממנו נברא אדם הראשון - ואליו הכל צועד.

דווח על תגובה לא ראויה
21.01.2019

4. הספר לא תוקף! (דביר)

הספר לא תוקף את מתנגדי העלייה, אלא דן בדברים בכבוד ובכובד ראש כדרכה של תורה.

דווח על תגובה לא ראויה
21.01.2019

5. ל-4 כשר' אברום או הרב ישראלי או הרב מרדכי אליהו או הרצי"ה או הרב אלישיב או הגרשז"א וכו' וכו' היו בחיים (עוד יותר פשוט)

לא היית מבטל את דעתם כמו שאתה מבטל את דעתם של זקני רבותינו החיים עמנו *כיום*.

אין לך אלא שופט שבימיך" וכיום זקני רבותינו ובהם הר דוב ליאור, הרב נחום רבינוביץ' ועוד פוסקים שמותר לעלות.

דווח על תגובה לא ראויה
23.01.2019

6. 'שופט שבימיך ' זה הרבנות הראשית. (מד)

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

שיגור רקטה מעזה צילום: פלאש 90

רקטות נורו לעבר ישראל: רסיסים נפלו בבית בשדרות

קרא עוד