ראש תוכנית 'מאמינים במשטרה' לחניכיו: "התקפלות. הכבוד הלאומי נרמס"

רב התוכנית 'מאמינים במשטרה' ורב היישוב יקיר באגרת לחניכי התוכנית על השבועיים האחרונים בביקורת על ההתנהלות בהר הבית: "קשה וכואב היה לראות השבוע את תמונות ההתקפלות הלאומית". הלקח: "לעסוק יותר במקום בית המקדש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/17 09:48 ח באב התשעז

ראש תוכנית 'מאמינים במשטרה' לחניכיו: "התקפלות. הכבוד הלאומי נרמס"
הרב אהרון כהן, צילום: צילום מסך

הרב אהרון כהן שנכנס לפני מספר חודשים כרב התוכנית מאמינים במשטרה במקומו של הרב רמי ברכיהו שמונה לרב המשטרה באגרת לחניכי התוכנית העביר ביקורת על ההתנהלות המדינית ושיקף את תחושותיו לאור המצב בהר הבית.

"קשה וכואב היה לראות השבוע את תמונות ההתקפלות הלאומית, לחוש את צחוק האויב אל מול החולשה הלאומית. הלב של כולנו זועק על חוסר הצדק, על העיוות המוסרי, על הכבוד הלאומי שנרמס". כתב הרב באגרת שפורסמה הבוקר ב'ישראל היום'.

על התקופה שלפני ט' באב כתב:

"הינם ימים קשים לעם ישראל, ימים בהם מתייחד עם ישראל עם החיסרון הגדול הנובע מחורבן הבית, חיסרון בהשגחת ד', חיסרון במלכות ישראל וחיסרון בשפע האלוקי אשר מטיב ומחיה את כל העולם כולו. השנה התחברו ימים אלו עם ימי מאבק על ריבונות עם ישראל בירושלים, בהר הבית, עם תמונות וקולות של אויבינו השמחים בחולשתנו, השואפים בכל ליבם לרמוס את מקומנו בהר הבית. מאבק זה מעצים בכולנו את תחושת החסר, את הכאב הגדול על הר קודשנו שנמצא בפועל בידי אחרים. מתעצם כפליים כאבנו כאשר ברור לנו כי הכל תלוי רק בנו, כי הכל תלוי בהחלטה לאומית, בשאיפה כללית של עם ישראל לחזור אל ההר, לחזור ולבטא את ריבונותנו האמיתית".

https://www.facebook.com/609796752510143/videos/816852301804586/

"בתוך מחשבות אלו התבוננתי כלפי שמייא וניסיתי להבין האם יש כאן נקודה נוספת? האם יש רמז אלוקי לדרך הנכונה שצריך לצעוד בה? וחשבתי כי אולי ריבונו של עולם מבקש כי אחיזתנו על ההר, כי ביטוי ריבונותנו על ההר לא יהיה ביטחוני, לא יהיה במגנומטר או במצלמה אלא כי הביטוי יהיה אחר, אמיתי יותר, קדוש יותר. כי הביטוי יהיה בתפילה, בגעגוע נשמתי, בשאיפת קודש אמיתי אל בית המקדש. ייתכן כי זה צריך להיות הלקח הפרטי שלנו, מעבר לשיח המדיני־ביטחוני, לקבל על עצמנו לעלות יותר לירושלים, לעסוק יותר במקום בית המקדש, לברר לעצמנו יותר מהו חסרון בית המקדש".