ראש עיריית לוד: הותקפתי על ידי מתפללים במסגד לעיני המשטרה

יאיר רביבו הגיע לאחד המסגדים, שלטענתו הפר סיכום על השמעת התפילות ברמקולים בשעה מוקדמת, "באותו רגע הותקפתי במכות ובחבלות, קיללו וגידפו, והכל, לאכזבתי, לעיני המשטרה". משטרת ישראל: "כוח משטרה שהגיע אל המקום הפריד בין ראש העיר למתפללים, הנמיך את עוצמת הרמקולים והשיב את השקט על כנו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/09/17 09:23 יב באלול התשעז

ראש עיריית לוד: הותקפתי על ידי מתפללים במסגד לעיני המשטרה
תמונת ארכיון של מסגד, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

ראש עיריית לוד יאיר רביבו הותקף ביום שישי האחרון, לעיני השוטרים, באחד המסגדים בעיר. לטענתו, הדבר אירע לאחר שבמסגד השמיעו ברמקולים את תפילת חג הקורבן בשעת בוקר מוקדמת, זאת בניגוד לסיכומים המוקדמים שהושגו עם העירייה והמשטרה.

בדף הפייסבוק שלו כתב רביבו כי "הסיכום היה שאני מאפשר תפילה חגיגית בשוק בשעה 06:45 בבוקר, ובמקביל בכל המסגדים קוראים לתפילה במשך 3 דקות אך לא משמיעים את התפילה במשך שעתיים ברמקולים של המסגד".

לדבריו, רק מסגד אחד הפר את ההבנות שהושגו זאת למרות שבעבר הבטיח אימאם מסגד בשיחה עם המשטרה "שהוא מפסיק עם הדרשות בימי שישי ובחגים" וכך טען ראש העיר הוא הבטיח גם הפעם. אלא שהמסגד החל כבר בשעה 5:30 להשמיע את הפילה בקולי קולות ורביבו ביקש להפסיק זאת לאלתר.

החבלות שעל ידו של ראש עיריית לוד

החבלות שעל ידו של ראש עיריית לודצילום: מדף הפייסבוק של יאיר רביבו

"הגעתי למסגד על מנת לדבר עם האימאם", הוא כתב, "שיפסיקו את התפילה ברמקולים ויתפללו בתוך המסגד כמו שכולם עושים. אין לנו דבר נגד תפילה, גם אני לשם הגעתי מתפילת הסליחות רק שלאף אחד לא עולה בראש להשמיע אותה ברמקולים".

במסגד, טען ראש עיריית לוד, לא קיבלו יפה את דרישתו, "באותו רגע הותקפתי במכות ובחבלות, חטפו לי את הטלפון הנייד, קיללו וגידפו, והכל, לאכזבתי, לעיני המשטרה". לטענתו, "לא ייתכן שרק מבקשים מראש העיר בקשות (כבישים, מתנ"סים, בתי ספר, תרבות והכל אני עושה בשמחה וברצון מלא), אבל כשראש העיר מבקש בקשה פשוטה לכבד סיכומים ולא להפריע למי שרוצה לישון, מיד הוא מותקף, מיד הוא נגד הערבים, מיד הוא לא בסדר. אנו רוצים עיר שבה חיים ביחד, והאחד מכבד את השני ובעיקר מתחשב בשני".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי ''לבקשת עיריית לוד, קיימה משטרת ישראל שיחות עם אימאמים בעיר לרגל חג הקורבן, והגיעה להבנה שבמסגדים יימנעו מלשאת דרשות ברמקולים בתפילות של יום שישי לפנות בוקר".

בהמשך הם אמרו כי ''כאשר נודע אתמול בלילה כי בכוונת ראשי מסגד דהמש בלוד לקיים דרשה ברמקולים בתפילת החג, הוזהר האימאם על ידי משטרת ישראל כי במידה ותנשא דרשה ברמקולים במקום, יינקטו נגדו הליכים בגין הקמת רעש".

לדבריהם, "ביום שישי לפנות בוקר, לאחר שהחלה להשמע דרשה ברמקולים של מסגד דהמש, הודיע ראש עיריית לוד למשטרה כי הוא נמצא ליד המסגד ובכוונתו להיכנס ולהפסיק את התפילה. ראש העיר התבקש להמתין להגעת המשטרה ולא להיכנס, אולם הוא בחר להיכנס עם אנשיו למסגד ובמקום פרץ עימות בינו לבין המתפללים".

לסיום ציינו במשטרה כי "כוח משטרה שהגיע אל המקום הפריד בין ראש העיר למתפללים, הנמיך את עוצמת הרמקולים והשיב את השקט על כנו. אימאם המסגד יזומן למשטרה וייפתחו נגדו הליכים בגין הקמת הרעש''.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן