ראש ממשלת פולין ביטל את הגעתו לישראל

בעקבות התבטאות נתניהו על חלקו של העם הפולני בשואה, ראש ממשלת פולין, מתאוש מורבייצקי, ביטל את הגעתו ל'וועידת וישגראד', המתוכננת להיפתח מחר. את מקומו ימלא ככל הנראה שר החוץ הפולני

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/02/19 15:57 יב באדר א'

ראש ממשלת פולין ביטל את הגעתו לישראל
ראש ממשלת פולין, מתאוש מורבייצקי, צילום: shutterstock

מחיר ההתבטאות. ראש ממשלת פולין, מתאוש מורבייצקי, הודיע היום (א') לראש הממשלה נתניהו, כי ביטל את הגעתו לוועידת וישגראד, העתידה להיפתח מחר בישראל, כך פורסם ב'הארץ'. בוועידה משתתפות מלבד ישראל ופולין גם הונגריה, צ'כיה וסלובקיה. 

ראש הממשלה הפולני ביטל את הגעתו בעקבות התבטאותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך שהותו בוורשה בשבוע שעבר, כי האומה הפולנית שיתפה פעולה עם המשטר הנאצי על מנת להרוג יהודים במהלך השואה. את הדברים אמר נתניהו לעיתונאים בביקורו במוזיאון להיסטוריה יהודית בפולין.

בעקבות הדברים אמר ראש הממשלה הפולני כי אין לקיים את הוועידה בישראל, והציע לארח אותה בארצו. לאחר הזעם של הפולנים הוציא ראש הממשלה הודעת הבהרה, כי לא התכוון לכל הפולנים, אלא ליחידים: "בתדרוך שערך לעיתונאים, ראש הממשלה נתניהו לא התכוון לעם או המדינה הפולנית, אלא לפולנים", אמרו בלשכת ראש הממשלה, "דבריו צוטטו באופן לא מדויק בכלי התקשורת והדיווחים תוקנו בהמשך".

אך נראה שההודעה לא עזרה להרגיע את הרוחות, והיום, כאמור, הודיע ראש הממשלה הפולני כי לא יגיע לוועידה. ככל הנראה יחליף אותו שר החוץ בממשלתו.