נשיא המדינה: "הפיגוע - התקפה על האפשרות להתקיים יחד בדרכי שלום"

ריבלין: "קורא להנהגה הפלסטינית לגנות את הפיגוע הנפשע". רה"מ נתניהו: "נמצה את הדין עם הרוצח". ראש מועצת שומרון, יוסי דגן: "מדובר במוקד של דו קיום בין יהודים וערבים. שום פיגוע לא ישבור אותנו". איתמר בן גביר: "הדו קיום התפוצץ".

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/18 09:05 כח בתשרי התשעט

נשיא המדינה: "הפיגוע - התקפה על האפשרות להתקיים יחד בדרכי שלום"
זירת האירוע באזו"ת ברקן, צילום: דוברות מד"א

נשיא המדינה ריבלין מסר בתגובה לפיגוע הבוקר באיזור התעשייה ברקן: "אני מזועזע וחש צער רב מהפיגוע הנורא שהתרחש הבוקר באזור התעשייה ברקן. ליבנו עם משפחות ההרוגים, ואנו מתפללים לשלום הפצועה.

"זו לא הייתה רק התקפה על אנשים חפים מפשע החיים את חיי-היומיום שלהם, זו הייתה גם התקפה 
על האפשרות של ישראלים ופלסטינים להתקיים יחד, בדרכי שלום. אני קורא להנהגה הפלסטינית לגנות את הפיגוע הנפשע הזה ולפעול גם בכוחותיהם ללכידת המחבל והמסייעים לו.

תחזקנה ידיהם של אנשי הרפואה אשר הגישו סיוע מהיר ומציל חיים במקום ושל כוחות צה"ל וכוחות הביטחון הדולקים אחר המחבל ומסייעיו. לא נשקוט עד אשר נמצה את הדין עם כל אחד ואחד מהם."

ראש הממשלה נתניהו אמר בישיבת הממשלה: "מדובר בפיגוע טרור מאוד קשה שבו נרצחו שני ישראלים באכזריות רבה וגם נפצעה אזרחית שלישית. אני בטוח שהם יתפסו אותו ואני בטוח שגם נמצה עמו את הדין. אני רוצה לשלוח בשמי ובשם כל חברי הממשלה תנחומים למשפחות שני הנרצחים"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: ״אני מחבק את משפחות ההרוגים הבוקר בפיגוע האכזרי בברקן וסומך על כוחות הביטחון שישימו ידם על המחבל במהרה וימצו עמו את הדין. מצער ומאכזב לראות, בפעם השנייה בתקופה קצרה, מחבלים שפוגעים באיזורים משגשגים של דו קיום כמו איזור התעשייה ברקן והקניון בגוש עציון בו נרצח ארי פולד הי״ד. נמשיך לפתח ולהשקיע באיזורים המשותפים, שהם התקווה לעתיד שקט ובטוח יותר.״

השר נפתלי בנט אמר: ״מדיניות ישראל מול טרור חייבת להיות אפס סבלנות בכל החזיתות: מול החדירות היומיומית מהגבול העזתי, מול עפיפוני הנפץ והתבערה המתעופפים יום אחרי יום לתוך שטח ישראל. חייבים להחזיר את ההרתעה לישראל״.

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, אמרה: "דו הקיום באזור תעשייה ברקן, בו עובדים אלפי יהודים וערבים , יחד, הופר הבוקר בפיגוע שיצא בחסות מנגנון ההסתה המשומן של ההנהגה הערבית. הסתה נגד יהודים במערכת החינוך, בתקשורת , בנאומים ובכל אפיק אפשרי לא נועדה לקדם שלום אלא לעודד את המחבלים לצאת ולרצוח יהודים. אסור לנו להשלים עם טפטופי הטרור ברחבי יהודה ושומרון, שלאורך זמן גובים חיים רבים ופצועים רבים. יש לגבות מחיר כבד מהרשות הפלסטינית האחראית לכך."

חבר הכנסת מוטי יוגב אמר בתגובה לפיגוע: "מול עם ישראל החפץ חיים ומעודד שיתוף פעולה בתעסוקה, באזור התעשיה ברקן שבשומרון, עומדים רוצחים פלשתינים המתחנכים וחפצים במוות ליהודים. צריך לחזק את ההרתעה באמצעות הריסה מיידית של בתי מחבלים רוצחים, הלאמת מגרשי הבתים וגירוש המשפחות. נמשיך לבנות ולשלוט ביהודה ושומרון, כי זו ארצנו ורק חיזוק אחיזתנו ביו"ש, תבטיח את ביטחוננו".

הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה יעלון אמר בתגובה לפיגוע: "אני סומך על צה״ל והשב״כ שידעו לשים ידם על הרוצח שביצע את הפיגוע המתועב בברקן הבוקר. שולח תנחומי הכנים למשפחות הנרצחים וברכת החלמה מהירה ושלמה לפצועה. אסור לתת לטרור להרים ראש ביו״ש! גם לא לאפשר פגיעה במרקם החיובי והרגיש המתקיים בין העובדים בברקן. מערכת הבטחון יודעת איך לעשות זאת."

מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר הוסיף בתגובה: "אנחנו עדים להמשך ההסלמה ללא כל שינוי משמעותי במדיניות ההרתעה הישראלית. רק הרס בתי מחבלים גירוש משפחות, פגיעה בתנאי המאסר ופעולות כנגד המחבלים ותומכי הטרור ישיבו את ההרתעה. דומה כי מדיניותנו של  שר הביטחון מקבלת את הטרור כגזרת גורל וזוהי שגיאה שיש לה השלכות מרחיקות לכת. אני קורא לך, השר ליברמן, להתעורר ולהשיב את הביטחון לתושבי ישראל. זה התפקיד שלך."

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "מדובר באירוע בטחוני קשה מאוד לצערי. מחבל פתח בירי באחד המשרדים הגדולים של איזור תעשייה ברקן. מדובר באירוע קשה מאוד באיזור שהוא גשר של דו קיום בלב השומרון, יש באיזור תעשייה הזה יותר מ 8000 פועלים, כמחציתם יהודים וכמחציתם ערבים  תושבי הרשות הפלסטינית,  זה האיזור שבו השמאל הקיצוני וה bds מנסים להחרים. אני רואה כאן ערבים ויהודים שיושבים יחד ובוכים. אני רוצה לומר בצורה ברורה.  האירוע הזה קשה אבל אנחנו לעולם לא נשבר. המפעל הציוני בשומרון כמו בכל מקום אחר במדינת ישראל ימשיך בכל הכוח. ובמלוא העוז גם בבניה גם בחינוך וגם בתעשייה זה חלק מהציונות ואנחנו לא נרתע מהרצחנות הנפשעת הזו אנחנו נתחזק ואנחנו חזקים כמו כל עם ישראל. לעולם לא נשבר".

עו"ד איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית מותח ביקורת על ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן שטוען בשידורים חיים כי המפעלים בברקן הם סמל ומופת לדו קיום. לדבריו: "אני מעריך מאוד את ידידי יוסי ויש לו זכויות עצומות במאבק על ארץ ישראל, אך חבל שהוא טועה ומטעה: הדו קיום התפוצץ בברקן ורק יוסי ועוד קומץ של אנשים בגוש עציון ממשיכים להטעות את עצמם ואת הציבור. מי שלא נאמן לישראל - ולצערי חלק מהעובדים בברקן - לא כולם - לא נאמנים, צריך לשלוח בכרטיס בכיוון אחד לא לעבוד איתו ביחד". בן גביר הוסיף: "הגיע הזמן שגם ברמי לוי בגוש עציון וגם במפעלים בברקן יעשו בדק בית יותר רציני את מי מכניסים לעבודה. לא צריך לפסול אדם בגלל שהוא ערבי, אבל כן צריך לפסול אדם כי הוא שונא את ישראל ולא נאמן למדינה. בעלי המפעילים וראשי המועצות חייביים לנהל מעקב יותר רציני ולדרוש נאמנות למדינת ישראל" 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן