ראש מועצת שומרון: "דם התושבים הופקר. הממשלה טובה אבל מפשלת"

בישיבת סיעת הבית היהודי שהתקיימה בגבעת אסף השתתפו גם ראשי הרשויות של מועצה אזורית שומרון, בנימין, הר חברון קריית ארבע ועוד. ראש המעוצה האזורית יוסי דגן אמר בישיבה: "אני ליכודניק גאה, אבל אני הגעתי לכאן כדי לצעוק את הצעקה של התושבים שלנו"

חדשות כיפה גלעד כהן 17/12/18 17:38 ט בטבת התשעט

ראש מועצת שומרון: "דם התושבים הופקר. הממשלה טובה אבל מפשלת"
ישיבת סיעת הבית היהודי בגבעת אסף, צילום: רועי חדי

ישיבת סיעת הבית היהודי עברה היום (ב') לגבעת אסף כאות הזדהות עם תושבי המקום נוכח גל הטרור האחרון. בישיבה השתתפו בין היתר, ראש המועצה האזורית יוסי דגן, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי, ראש מועצת קריית ארבע אליהו ליבמן, ראש מועצת בית אל שי אלון ראש מועצת קדומים חננאל דוראני וראש מועצת קרני שומרון יגאל להב. 

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, חבר ליכוד מוכר אמר בישיבה באופן חריג כי "אני אמנם לא מהבית היהודי. אני ליכודניק גאה ומתכוון להמשיך להיות חבר בליכוד. אבל אני הגעתי לכאן כדי לצעוק את הצעקה של התושבים שלנו."

"לפני מספר ימים קברנו תינוק בן 3 ימים מאלון מורה. בעוד כולנו מאלון ומהשומרון היינו המומים וכואבים היה כאן עוד פיגוע בצומת.  ואנחנו מרגישים כפשוטו שהדם של התושבים שלנו הופקר. 
יש המון דיבורים. יש המון מחזורים של הבטחות . יש תגבור כוחות ביהודה ושומרון. מתגברים לכמה ימים ולוקחים את הכוחות שוב. מדובר בחיי אדם. ואנחנו זועקים ומבקשים  שאתם תצעקו איתנו. כי הממשלה היא ממשלה טובה, אבל היא מפשלת."

דגן העלה מספר נקודות בהן הקיצוץ במרכיבי ביטחון. "יש כאן בעיה שיש לנו ישובים מופקרים. יש ישובים שאין להם בכלל מרכיבי הגנה או שיש להם חלקי." דגן טוען בנוסף כי אם מגיע כסף, המנהל האזרחי תוקע תכנון. "לפעמים לוקח שנים עד שדברים מאושרים במקרה הטוב לוקח חודשים" דגן התייחס גם לקיצוץ בסדר הכוחות. "כנראה יש גורמים במשרד הבטחון שחושבים שהגיע השלום האוטופי ליו"ש. צריך לדעת כל החטיבות ביו"ש קוצצו חלקן בחצי. וב 2019 מתוכנן קיצוץ של 70 תקנים להגנת ישובים."

בנוסף, אמר ראש המעוצה בישיבת סיעת הבית היהודי כי "הממשלה הזו היא ממשלה לאומית. אנחנו מצפים מכם וכמובן מהליכוד שיקום ישוב חדש ליד אלון מורה לזכר עמיעד ישראל התינוק שנרצח. אנחנו לא מביאים את ההרתעה הנדרשת. מה שירתיע את המחבלים זו בניה של ישובים חדשים על כל נרצח. כי המטרה שלהם היא להרחיק אותנו מכאן. ואנחנו כתשובה צריכים להעמיק שורש".