ראש מועצת עומר: "רוב תושבי הנגב תומכים בתנועת רגבים"

פיני בדש יוצא להגנת התנועה שהותקפה על רקע הקמפיין שהעלו לרשת, שכלל תמונת גמל מת על כביש בנגב, "יש מי שמעדיף לטמון את הראש בחול, אבל הקמפיין שלהם מציף את הבעיות בצורה אמיתית". מנכ"ל רשות הבדואים: "קמפיין מניפולטיבי וסכסכני המבקש להסית את החברה הישראלית נגד האזרחים הבדואים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/07/17 16:40 ג באב התשעז

ראש מועצת עומר: "רוב תושבי הנגב תומכים בתנועת רגבים"
הצמונה שעוררה סערה, צילום: רגבים

הקמפיין של תנועת רגבים על אי אכיפת החוק בנגב ממשיך לעורר סערה. לאחר שאמש תקפו את התנועה העיתונאי אליישיב רייכנר ומועצת הנגב, מגיבים היום (רביעי) שניים לנושא, ראש מועצת עומר שמגן על התנועה ומנכ"ל רשות הבדואים שמגנה אותה.

ראש מועצת עומר פיני בדש טוען כי נעשה עוול לרגבים וכי לפחות חלק מאלה שגינו אותם מונעים מאינטרסים, "מועצת הנגב הוא גוף קיקיוני שלא מייצג את תושבי הנגב, ולא נבחר על ידי אף אחד מהתושבים. ישנם כמה גורמים שמנסים להשתמש בו כמקפצה פוליטית, ולא סתם הוא נתמך על ידי ארגוני השמאל הקיצוני כמו הקרן החדשה לישראל, מרכז אדווה ושתיל". 

לטענתו, "חלק מראשי הרשויות בנגב הוטעו וחשבו שמטרת מועצת הנגב לקדם את הנגב, אך בפועל גילו שמטרתה היא פעילות השמאל". על תנועת רגבים הוא אומר כי היא "פועלת כבר הרבה שנים נגד היעדר האכיפה מול הפשיעה המשתוללת בדרום, במטרה להפוך את האיזור הזה לטוב ובטוח יותר". 

לדבריו, "יש מי שמעדיף לטמון את הראש בחול, אבל הקמפיין שלהם מציף את הבעיות בצורה אמיתית. המשטרה חייבת להתעורר. רוב תושבי הנגב תומכים בתנועת רגבים הנלחמת למען שלטון החוק במדינה. אני גאה בעובדה שתנועת רגבים החליטה להציג את התופעה, לצערי אנו חיים במדינה בתוך מדינה ומתנהגים כמו שלושת הקופים, לא רואים לא שומעים ופוחדים לדבר".

כזכור, אמש חשפו אנשי רגבים כי הם אלה שעומדים מאחורי קמפיין הרשת שיצא נגד אי אכיפת החוק בנגב. קמפיין שאחד מהסלוגנים שלו היה: "מה יש לכם לחפש ברודוס? גמלים פוגשים רק בנגב!", לצד תמונה המדמה תאונת דרכים קטלנית עם גמל.

תומך ברגבים. בדש

תומך ברגבים. בדש                                                                         צילום: פלאש 90. הדס פרוש

בניגוד לבדש, מנכ"ל רשות הבדואים יאיר מעיין מגנה את קמפיין רגבים וטוען שמדובר בהכפשת האזרחים הבדואים: "מדובר בקמפיין מניפולטיבי וסכסכני המבקש להסית את החברה הישראלית נגד האזרחים הבדואים".

 לדברי מעיין, "האזרחים הבדואים הם אזרחים שווי זכויות וחובות וכך יש, להתייחס אליהם. החברה הבדואית הינה חברה שרובה המוחלט מכבד את החוק. הניסיון למנף בעיות שקיימות בשטח על מנת להשחיר פני חלקים בחברה הישראלית לא יצלח". 

 

לסיום הוא טוען כי "רשות פיתוח התיישבות הבדואים בנגב עוסקת יום יום בצמצום פערים חברתיים בתחומי תעסוקה, דיור, חינוך וגישור בין אזרחי ישראל בנגב. הדרך להתמודד עם תופעות כמו שוטטות גמלים בכבישים, לא יכולה לעבור דרך הסתה נגד אזרחים של המדינה".