ראש מועצה בדרום: אף גורם בממשלה לא עדכן על הפסקת האש

ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן התייחס להפסקת האש והתאכזב כי אף גורם בממשלת ישראל לא עדכן על הפסקת האש וזו עודכנה רק באמצעות חמאס

חדשות כיפה גלעד כהן 10/08/18 12:10 כט באב התשעח

ראש מועצה בדרום: אף גורם בממשלה לא עדכן על הפסקת האש
הפסקת אש?, צילום: פלאש 90

ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן התייחס להפסקת האש והתאכזב כי אף גורם בממשלת ישראל לא עדכן על הפסקת האש וזו עודכנה רק באמצעות חמאס. עידאן דורש הכרעה ומבהיר כי התושבים לא יסבלו המשך טפטופי רקטות.

מוקדם יותר היום פורסם כי למרות המצב הביטחוני בדרום הארץ, פיקוד העורף הורה על חזרה לשגרה בחלק מאזור עוטף עזה - נתיבות ויישובי מרכז הנגב. כמו כן, רכבת ישראל מקו אשקלון שדרות חזרה לפעולה כסדרה וחוף זיקים סגור לציבור.

עידאן: ״ראשית צריך להדגיש שאף אחד לא עידכן אותנו כי יש הפסקת אש. אנו שומעים זאת רק מחמאס. שנית, ברור לחלוטין שהפסקת האש הזו לא מביאה איתה תקוות גדולות לשקט ארוך טווח כי אין כאן שום רתיעה של חמאס מהמהלכים האחרונים. עובדה היא שהוא זה שיוזם וקובע מתי תתחיל לחימה ומתי היא תסתיים =, החמאס שולט באש וגם בהפסקת האש.

תמיר עידאן ראש המועצה האזורית שדות נגב

תמיר עידאן ראש המועצה האזורית שדות נגבצילום: פלאש 90

האם המשך טרור העפיפונים והבלונים הינו בגדר הפסקת האש? האם ירי של רקטה אחת ביום זה בסדר? אנו מצפים לאחת משתי האפשרויות , או מבצע צבאי שיכריע את החמאס או הסדר מקיף וארוך טווח שיכלול את כל סוגי הטרור ואת כל הארגונים ויבטיח הפסקת ההתעצמות הצבאית של חמאס.

אני מבקש להזכיר כי אנו נמצאים בסוג של מלחמה כבר 4 חודשים ולא נסכים להמשיך לחיות במצב בו אנו וחיי תושבינו תלויים בהחלטות של החמאס״.

אלו הן ההנחיות המלאות של פיקוד העורף:

הנחיות לתושבי עוטף עזה

הנחיות לתושבי עוטף עזהצילום: דו"צ