ראש ישיבת שדרות: "כל מי שהיה לו קשר להתנתקות צריך להתנצל"

בראיון לחדשות כיפה סיפר הרב דוד פנדל על התחושות בקרב תלמידיו ותושבי העיר המופגזת: "הטרור רק מעצים את הנחישות והלכידות בעיר. בכל סבב עם ישראל צריך לדעת שזה מה שקורה כשנסוגים ומתנתקים מחבלי הארץ"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 26/03/19 15:15 יט באדר ב'

ראש ישיבת שדרות: "כל מי שהיה לו קשר להתנתקות צריך להתנצל"
ארכיון: שדרות על רקע סוללת כיפת ברזל, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

סבב הלחימה האחרון בדרום, כמו כל הסבבים האחרונים בימים האחרונים, מציב בחזית המאבק מול חמאס את תושבי עוטף עזה, וביניהם שדרות. ראש הישיבה בעיר, הרב דוד פנדל, התייחס בראיון לחדשות כיפה למציאות הלא פשוטה ששוב נכפתה עליהם.

"הישיבה לא רק שפועלת כרגיל", הבהיר הרב, "אלא שיש יתר עוצמה. ישנה התעלות ולקיחת אחריות מצד התלמידים להמשיך את רצף לימוד התורה".

לדבריו, "אנחנו בוחרים להיכנס לממ"דים מתוך הבנה שעם ישראל חזק ושאנחנו יכולים לטרור. הטרור הזה רק מעצים את הנחישות והלכידות בעיר הזאת". בנוגע לתחושות בעיר עצמה הוא אציין כי "שדרות מתחזקת מסבב לסבב. הם בונים מנהרות ואנחנו פארקים. הם בונים מתחת לאדמה ואנחנו בונים גורדי שחקים. הם לא יצליחו להחליש את הרוח הגדולה של העיר והתושבים".

תמונת ארכיון מפינוי גוש קטיף

תולה את המצב הנוכחי בהתנתקות. ארכיון: מפינוי גוש קטיףצילום: פלאש 90. נתי שוחט

בנוגע לתחושות כלפי תגובת צה"ל הניהול המערכה מצד הדרג המדיני הדגיש הרב פנדל את הקשר להתנתקות מגוש קטיף ואמר כי "בכל סבב עם ישראל צריך לדעת שזה מה שקורה כשנסוגים ומתנתקים מחבלי הארץ. כל מי שהיה לו קשר להתנתקות צריך להתנצל".

לשיטתו, הפתרון לירי מרצועת עזה לכיוון ישראל, ויתר פעולות הטרור כלפי תושבי הדרום הוא ברור: "אני לא מאלה שחושבים שצריך מבצע קרקעי. צריך תשובה ציונית של תפיסת שטח. מה שחשוב למחבלים זה לא חיי אדם אלא שטח ואדמה. לכן על כל סבב צריך להזיז את הגבול בק"מ עד שיבינו שלא כדאי להם. שיבינו שאנחנו פה לנצח ולא יעזור להם שום דבר".