ראש ישיבת הר עציון: "הרב דרוקמן איכזב את הציבור"

הרב משה ליכנטשטיין, ראש ישיבת הר עציון, טוען במכתב חריף לרב דרוקמן כי מכתב ההבהרה שלו בנושא תמיכתו ברב מוטי אלון 'מאכזב', וכי הרב דרוקמן איננו מכיר בחומרת העניין ואיננו מודה בטעותו

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/02/19 15:25 כח בשבט התשעט

ראש ישיבת הר עציון: "הרב דרוקמן איכזב את הציבור"
הרב חיים דרוקמן, צילום: יעקב כהן/פלאש 90

הרב משה ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון ובנו של הרב אהרן ליכטנשטיין, שלח היום (א') מכתב חריף לרב חיים דרוקמן, ראש ישיבות בני עקיבא וראש ישיבת אור עציון, על רקע פרשת הרב מוטי אלון. במכתב כותב הרב ליכטנשטיין כי מכתב ההבהרה של הרב דרוקמן, שנשלח לראשי הישיבות בשבוע שעבר, 'מאכזב ביותר'. 

לדברי הרב ליכטנשטיין, "בני ובנות הציונות הדתית והוריהם מצפים לתגובתו של הרב בענין תמיכתו – המתועדת היטב – במוטי אלון". עוד הוסיף כי "הדרך להגיב על כך איננה על ידי הערת אגב במכתב המוקדש לאמירות כוללניות", ומוסיף אמירה חריפה: "הרב עדיין אינו מכיר בחומרת העניין, אינו מודע לעוצמת היצר ותחבולותיו".

מכתבו המלא של הרב משה ליכטנשטיין: "הדברים דלהלן נכתבים בלב כבד ומתוך הכרה מלאה בזכויותיו הרבות של הרב בשדה החינוך התורני וההנהגה הציבורית.

"קראתי בעיון את מכתבו של הרב שנשלח לראשי הישיבות והרמי"ם בשבוע שעבר, ועלי לומר בצער שהמכתב מאכזב ביותר. מזה למעלה מחודש, בני ובנות הציונות הדתית והוריהם מצפים לתגובתו של הרב בענין תמיכתו – המתועדת היטב – במוטי אלון לאורך השנים, גם לאחר שקלונו התפרסם ברבים ואף הורשע בדין. 

"עמדת מנהיגותו של הרב, התמיכה הפומבית שניתנה לאלון וההליכה כנגד דעת עמיתים רבים וטובים, מחייבות מענה פומבי. הדרך להגיב על כך איננה על ידי הערת אגב במכתב המוקדש לאמירות כוללניות ומוסכמות אלא בהתייחסות ישירה ומפורשת במכתב או הצהרה המוקדשים באופן בלעדי ומפורש לפרשה. כשיש פיל בחדר, צריך להתייחס אליו ישירות ולא להעיר על הצל שלו.

הרב משה ליכטנשטיין

הרב משה ליכטנשטייןצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

"האכזבה מדרך ההתייחסות האגבית היא כאין וכאפס לעומת האכזבה מתוכן הדברים שאין בהם שום התנצלות, שום הודאה בטעות, אפילו לא טעות בשיקול הדעת, ושום ניסיון לבקש מחילה ממי שנפגעו מכך. אינני מבין כיצד ניתן לומר לציבור שטעויות שנעשו הינן רושם מוטעה ותו לא? האם הצורך לרצות את חברו ולבקש את מחילתו בא על סיפוקו על ידי האשמת הציבור בחוסר הבנה? 

"היות וברי לי שהרב מכיר בחשיבות ההודאה בטעות ובקשת המחילה ואיני מעלה על דעתי שלא היה מתנצל אם פגע במאן דהוא, אין מנוס מלהסיק שהרב עדיין אינו מכיר בחומרת העניין, אינו מודע לעוצמת היצר ותחבולותיו ואינו מבין שחזקת כשרות ותשובה אינם הדרך להתמודד עם עברייני מין. ממילא, משמעות התמיכה בפוגע סדרתי והנזק הנגרם מכך אינם באים לידי ביטוי במכתב האמור ואינם נותנים מענה לצפייה של הציבור ללקיחת אחריות ובקשת מחילה.

"אני פונה לרב ומבקש שיוציא מכתב חדש וייעודי שיש בו לקיחת אחריות והכרה בפגיעה שנגרמה וכן הבהרת הצעדים שיינקטו בעתיד כדי למנוע הישנות מצב דומה בעתיד.