ראש העיר מונע בית כנסת מהקהילה הדתית בעירו

יוסי ברודני מונע מהקהילה האנגלוסקסית בגבעת שמואל בית כנסת ייחודי לבני הקהילה, ואף טרפד מהלך שלהם להשכיר מקום מכספם הפרטי

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 14/07/19 15:55 יא בתמוז התשעט

ראש העיר מונע בית כנסת מהקהילה הדתית בעירו
מתנגד לקהילה האנגלוסקסית בגבעת שמואל ראש העיר יוסי ברודני, צילום: דוברות

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, מונע מהקהילה האנגלוסקסית בעיר מקום להתפלל בו, על אף שבני הקהילה שילמו על המקום מכספם הפרטי. 

הקהילה האנגלוסקסית בגבעת שמואל מונה בין 100-120 משפחות, המבקשות מעיריית גבעת שמואל מקום ייחודי לבני הקהילה, להתפלל בו בנוסח אשכנז. נציין כי בכל העיר אין מניין המתפלל בנוסח זה, אולם ראש העיר מסרב להקצות להקהילה מקום. 

בני הקהילה, שמתפללים ומקיימים קידוש בחצרות ובגני ילדים, ביקשו לשכור אולם באחד מבתי הספר בעיר מכספם האישי. לטענתם ראש העיר טרפד את המהלך כשהתקשר בעצמו לבעל המקום וביקש ממנו שלא להשכיר להם את השטח. 

בני הקהילה מתגוררים שנים רבות בגבעת שמואל ומרגישים מחוברים אליה, אולם נראה כי הם לא קהל המצביעים של ראש העיר ברודני, ולכן הוא לא רוצה שהם ימשיכו לגדול בתוך העיר, ולא מעוניין להקצות להם מבנה ציבור בעיר. 

את תגובת עיריית גבעת שמואל התקשינו לקבל, לאחר שבועות רבים בהם אנחנו מבקשים להבין מדוע ראש העיר נוהג כך, אולם ללא הצלחה. לבסוף דובר העירייה מסר: "במידה והקהילה האנגלוסקסית חפצה במבנה ציבור לקהילה, הם צריכים לבקש זאת בצורה מסודרת מוועדת הקצאות". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן