ראש הממשלה מסייר בצפון: "המבצע הסתיים בהצלחה"

מבצע מגן צפוני הגיע לסיומו עם חשיפתה של המנהרה השישית. ראש הממשלה נתניהו קיבל סקירה מיוחדת על מצב הגזרה הצפונית: "הישג יוצא דופן שלא היה לשום צבא בעולם"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 13/01/19 18:11 ז בשבט התשעט

ראש הממשלה מסייר בצפון: "המבצע הסתיים בהצלחה"
נתניהו עם חיילים בצפון, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום בעוצבת הגליל, באזור פעילות צה"ל לנטרול והשמדת מנהרות הטרור של חיזבאללה, במסגרת מבצע "מגן צפוני". בסיור השתתפו סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד הצפון אלוף יואל סטריק ובכירים נוספים, שמסרו סקירה על פעילות הכוחות.

נתניהו התייחס גם לתקיפת מחסני נשק בסוריה על ידי חיל האוויר:"ב-48 השעות האחרונות, ישראל תקפה מחסן של נשק איראני בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. זה משקף את המדיניות העקבית שלנו והנחישות האיתנה למנוע התבססות צבאית של איראן בסוריה, ואם צריך אנחנו גם נעצים את ההתקפות הללו". 

ראש הממשלה בסיור בצפון

ראש הממשלה בסיור בצפוןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

במקביל צה"ל חשף מנהרה שישית שחצתה לתוך שטח ישראל, המנהרה הגדולה מכולן: "זה מביא את מבצע "מגן צפוני" לסיומו המוצלח. אנחנו נמשיך לעקוב אחר כל הפעילות של חיזבאללה ושל איראן וגרורותיה, ונעשה מה שצריך כדי להבטיח את ביטחון ישראל", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו טען בפני האלופים כי נטרול נשק המנהרות של חיזבאללה, זה הישג יוצא דופן: "עד היום, אף אחד לא הצליח לפעול בצורה כזאת, במהירות כזאת, באפקטיביות כזאת. כל הכבוד לכם, תודה רבה לכם בשם אזרחי ישראל". 

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

 

ראש הממשלה הרגיע את תושבי הצפון ואמר כי הם יכולים לישון בשקט "אני חושב שכל אחד מבין שהוסר כאן איום רציני ביותר. התכנית המבצעית של חיזבאללה הייתה להשתמש בנשק המנהרות, להחדיר הרבה לוחמים, בין 1,000 ל-2,000 מחבלים לתוך הגליל, לתפוס כאן יישובים. כל אחד מבין איך המלחמה הזאת הייתה נראית עם גדודים של חיזבאללה בתוך הגליל, ועם צבא איראני אל מול הגולן. את זה מנענו - ואת זה נמשיך למנוע".

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון