נתניהו על השבת באומל: "מרגעיי המרגשים ביותר כראש ממשלה"

ראש הממשלה מסר הצהרה מיוחדת לאחר הפרסום כי שרידי גופתו של זכריה באומל הי"ד, נעדר צה"ל מקרב סולטאן יעקוב במלחמת שלום הגליל, לפני 37 שנים, הובאה לישראל: "עצמותיו של זכריה באומל זוהו בוודאות. בצמידות אליהן נמצאו סרבלו והציצית שלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/19 18:23 כז באדר ב'

נתניהו על השבת באומל: "מרגעיי המרגשים ביותר כראש ממשלה"
רס"ל זכריה באומל הי"ד, צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר הצהרה מיוחדת הערב (ד'), לאחר הפרסום על השבת גופתו של זכריה באומל, נעדר צה"ל מקרב סולטאן יעקוב, לישראל, ועל המבצע שהביא להשבתו - 'זמר נוגה'.

https://www.facebook.com/HEBPMO/videos/378990336025065/

"לפני זמן קצר הודענו למשפחתו של זכריה, לאמו, אחיו ואחותו, שהחזרנו אותו הביתה" אמר ראש הממשלה. "הם ועם ישראל כולו ילוו את זכריה למנוחת עולמים. הוא עלה לישראל מארה"ב, היה תלמיד בישיבת הסדר והיה חדור מבעירה ציונית, שלהבת אינסופית שהובילה אותו לצה"ל, לקרב שבו הוא נפל. בדבריו האחרונים להוריו, שנכתבו על גלויה לפני סולטן יעקב כתב: 'אל תדאגו, הכל בסדר, אך נראה שלא אבוא הביתה בקרוב'. 37 שנים לקח לישראל להחזיר אותו הביתה. מבצע החזרתו של באומל לישראל הוא ביטוי עילאי לערבות ההדדית ואחוות הלוחמים כעם ומדינה. זה פרעון של חוב מוסרי לחללי צה"ל". 

נתניהו הוסיף כי: "זהו אחד מרגעיי המרגשים ביותר כראש ממשלה. לאורך כל השנים ישראל השקיעה מאמצים עצומים לפתור את חידת גורלו. כך לגביו וכך לגבי שני חבריו צבי פלדמן ויהודה כץ.. עצמותיו של זכריה באומל זוהו בוודאות. בצמידות אליהן נמצאו סרבלו והציצית שלו".

עוד אמר ראש הממשלה: "הבאתו של חלל צה"ל לקבר ישראל היא תמיד פצע בלב העם והמשפחה. לפצעי השכול מצטרפת הסרת הספק. היום אנחנו מסירים את אי הוודאות וסוגרים מעגל. הנביא זכריה אומר: וניחם השם ... מכאן, מירושלים, אנחנו אומרים 'יהי זכרו ברוך לעד'".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר בעקבות השבתו של באומל: "התבשרנו בהתרגשות רבה ובכאב גדול על איתורה והבאתה ארצה של גופתו של רב סמל זכריה באומל זכרו לברכה. 37 שנים קשות מנשוא של המתנה כואבת, של שאלות וספקות, הגיעו לסיומן בזכות מאמץ נחוש ובלתי פוסק של צה״ל וקהילת המודיעין הישראלי. המחויבות שלנו ללוחמינו לעולם היתה ולעולם תהיה נר לרגלינו".