ראש הממשלה הכריז על וועדה שכבר מתקיימת: "נקים עוד אחת"

ראש הממשלה הציע לכונן ועדת שרים מיוחדת שתגבש תכנית למיגור האלימות כלפי נשים. אחד השרים בישיבה העיר לנתניהו כי כבר קיימת ועדה כזו ואף תכנית ממשלתית סדורה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/18 15:54 יז בכסלו התשעט

ראש הממשלה הכריז על וועדה שכבר מתקיימת: "נקים עוד אחת"
רה"מ בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90 מארק ישראל סלם

ראש הממשלה נתניהו הודיע הבוקר (א') בישיבת הממשלה על הקמת ועדת שרים בראשותו לעניין המאבק באלימות במשפחה, אולם כבר קיימת ועדה כזו בראשות השר ארדן. כשאחד השרים הפנה את תשומת ליבו לעניין הכריז נתניהו "אז נקים עוד אחת".

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו הגב׳ שרה נתניהו ביקרו הבוקר (א') במקלט לנשים שסבלו מאלימות במשפחה, במסגרת יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים. במסגרת הביקור קיימו ראש הממשלה ורעייתו שיח פתוח עם נשות המקלט. ראש הממשלה ורעייתו הקשיבו לסיפורי הנשים וחיזקו את ידיהן. ראש הממשלה אמר שיש לנהוג ביד קשה כדי להתמודד עם התופעה וכי בכוונתו לטפל בנושא יחד עם הממשלה. 

בישיבת הממשלה הכריז ראש הממשלה נתניהו על הקמת ועדת שרים בראשותו לעניין המאבק באלימות במשפחה. הוועדה תורכב משרת המשפטים, שר הרווחה, השר לביטחון פנים והשרה לשוויון מגדרי. אך כבר ישנה וועדה הדנה בנושא זה וכבר יש תכנית ממשלתית- צריך רק ליישם ולתקצב אותה.

"אני מבקש לספר לכם שאני בא עכשיו מסיור מטלטל, אין מילה אחרת, שערכנו רעייתי ואני, במעון של נשים מוכות בירושלים. אלימות נגד נשים היא תופעה נפשעת. זהו פשע", אך אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, "כמובן שאנחנו נגד אלימות בכלל, אבל בקטגוריה הזאת יש דברים מיוחדים. הדבר המיוחד הוא כמובן שצריך לטפל בנשים, בילדים, במשפחות, ואנחנו עושים הרבה וצריך לעשות עוד הרבה יותר. זה יהיה חלק מהדיון שנקיים עכשיו בממשלה לציון יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים." 

ראש הממשלה התקומם לנוכח העובדה שאין תכנית סדורה של הרתעה מול הגברים האלימים, אלא מתרכזים בשיקום הנשים "גיליתי שכמעט איננו עושים דבר לאלה שמחוללים את הפשע הזה. זה כאילו היינו מטפלים בטרור, וזה טרור לכל דבר, ואתה לא מטפל בטרוריסטים".

ראש הממשלה הוסיף: "משהו כאן לוקה בחסר. אני מבקש לגבש תכנית כדי לטפל לא רק בצד של הנפגעות, אלא גם של הפוגעים. הדבר הראשון, כמו שאמר שותפו הגדול של הרצל, נורדאו, על תורת המוסר - קודם כל אכיפה וענישה, אחר כך המוסר. וכאן אין לא אכיפה, לא ענישה, לא מוסר ולא צדק. יש רק פחד מתמשך וטראומה שקשה לתאר. רואים את זה גם אצל הנשים, רואים את זה גם עם הילדים הקטנים החמודים שרעייתי ואני ביקרנו אותם. זה הולך להשתנות".