ראש הממשלה בגוש עציון: "לא תהיה עוד עקירת יישובים"

במהלך ביקורו בגוש עציון, נפגש ראש הממשלה עם משפחות שפונו מנתיב האבות והסביר: "קרתה לנו תקלה, אנחנו מדינת חוק, כפופים להחלטות בג"צ ונקבע מה שנקבע". לנתניהו חיכו שלטי מחאה עם קריאה להסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 28/01/19 16:07 כב בשבט התשעט

ראש הממשלה בגוש עציון: "לא תהיה עוד עקירת יישובים"
צילום: דוברות אפרת

ראש הממשלה בנימין נתניהו נענה להזמנתו של ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן והגיע היום (ב') לביקור בגוש עציון, בו הם סיירו בחלקה 91 , שם יבנה ישוב הקבע למפוני שכונת נתיב האבות בישוב אלעזר ובבניין המדרשה לבנות במגדל עוז.

ראש הממשלה ביקר את משפחות המפונים מנתיב האבות, שנאלצו להתפנות מבתיהם על פי הוראת בג"ץ, והתחייב: "ככל שהדבר תלוי בי, לא תהיה עוד עקירת יישובים או הפסקת יישובים- אלא ההפך הגמור. ארץ ישראל שלנו, ותישאר שלנו. מה שנפל יקום, זה שלנו, אנחנו בונים כאן, ואתם חיים כאן".

צילום: דוברות אפרת

עוד הוסיף נתניהו: "שואלים אותי כל הזמן איך אתה עומד בכל החקירות והמתקפות על המשפחה שלך. אני עומד בזה בזכות המקום הזה -תחושת השליחות שיש לכם" הוסיף. "חזרנו למולדת, לנתיב האבות. אברהם, יצחק ויעקב עברו פה. אנחנו פה 3000 שנה, חזרנו לארץ ולמולדת". על פינוי השכונה אמר כי "קרתה לנו תקלה, אנחנו מדינת חוק, כפופים להחלטות בג"צ ונקבע מה שנקבע. הבית שהילד הזה גדל בו נחרב, אבל אנחנו לא מוכנים יותר ולכן אנחנו בונים את השכונה החדשה הזו. לילדים האלה יהיו בתים כאן. לא חזרנו אחרי מסע של אלפי שנים כדי שיעקרו אותנו מכאן- אף אחד לא יעקור אותנו"

 ראש המועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן בירך את ראש המשלה על ביקורו: "אנו מתמודדים עם אתגרים רבים בתחום המדיני וההתיישבותי ואנו מודים לראש הממשלה על קידום כביש המנהרות וכביש "לב יהודה" שכולל את הסדרת צומת הגוש". 

עוד אמר ראש המועצה: "אנו מצפים ממך, ראש הממשלה, שבממשלה הקרובה תשלים את הסדרת שכונת נתיב האבות ואת אישור התב"ע, במקום הנמצא בלב גוש עציון, כפי שהחליטה ממשלת ישראל. " בסיום דבריו אמר נאמן לראש הממשלה נתניהו כי:"כפי שהצלחת בניגוד לכל הסיכויים להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, אנו מאמינים שתצליח להחיל את הריבונות על גוש עציון ועל מרחבי יהודה שומרון".

הפתעה ציפתה לנתניהו בעת ביקורו כאשר לאורך כל ציר הגישה ליישובי המועצה ולנתיב האבות בו מבקר ראש הממשלה, נתלו שלטי מחאה, המוחים על אי ההסדרה של גושי ההתיישבות ביהודה ושומרון. 

פורום ההתיישבות הצעירה, אשר פועל להסדרת היישובים, תלה עשרות שלטים לאורך הציר עם הקריאה  ״ביבי ההתיישבות הצעירה עדין מחכה להסדרה״. 

שלטי המחאה שחיכו לנתניהו

שלטי המחאה שחיכו לנתניהוצילום: ללא

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני אמר לראש הממשלה כי "איימו עלינו שאתה מחרב את היחסים הבינלאומיים עם ארה"ב, שיש צונאמי מדיני, אך מה לעשות שהמציאות אומרת אחרת?  נותר לשמאל רק לצבוע את היריב הפוליטי בצבעים שחורים של שחיתות ולהפוך כל אבן בדרך לשם, והיום הם אומרים 'כמות במקום איכות'. בפועל, אנו רואים בשנים האחרונות שהמדינה בידיים בטוחות וחזקות, והיא מנווטת עם הרבה שכל ושיקול דעת. השמאל איבד את דרכו, ואין לו ברירה אלה להגיד שאתה עושה רע למדינת ישראל. אני חושב שעם ישראל לא טיפש, הוא רואה, מבין ויודע שמדינת ישראל מונהגת היום בידיים טובות".

לצד זה ציין בפניו את הדברים שעליו לפעול לקידומם, "עם האומץ הזה והחכמה הזו, יש לי שלוש בקשות חשובות שקשורות להתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. הראשונה, היא הסדרת ההתיישבות. אנחנו עמלים על כך רבות יחד עם הצוות שלך ואתה יודע את זה. אנו מבקשים שהישובים הצעירים והשכונות יוסדרו בהקדם. 

"השנייה, הסרת חסמי הבנייה. עדיין יש חסמים בבנייה חופשית ביהודה ושומרון. הגיע הזמן להסיר אותם ואנו בטוחים שיש לך את היכולת לעשות זאת, למרות כל המורכבות הבינלאומית שמתלווה לכך. והשלישית, ריבונות. זוהי מטרת העל שלנו. זו הדרך של מדינת ישראל להגיד לכל העולם – יהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל לעולמי עד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן