ראש המל"ל: הגעתי אל הרב דרוקמן אחרי שיחה עם נתניהו

מאיר בן שבת, ראש המל"ל מודה כי פגישתו עם הרב חיים דרוקמן בעניין פרישת 'הבית היהודי' מהממשלה התקיימה לאחר שיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 15/01/19 12:47 ט בשבט התשעט

ראש המל"ל: הגעתי אל הרב דרוקמן אחרי שיחה עם נתניהו
ראש המל"ל מאיר בן שבת ורה"מ בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90

לפני כחודשיים, כאשר מפלגת 'הבית היהודי' איימה לפרוש מהממשלה פורסם כי ראש המל"ל, מאיר בן שבת נשלח מטעם ראש הממשלה אל הרב חיים דרוקמן כדי שהרב ישכנע את יו"ר 'הבית היהודי' דאז, נפתלי בנט שלא לפרוש מהממשלה. בעקבות פנייתה של ח"כ מרב מיכאלי אל נציבות שירות המדינה, ראש המל"ל מודה שהשיחה עם הרב דרוקמן הייתה בשליחותו של נתניהו.

ח"כ מרב מיכאלי פנתה לפני כחודשיים אל נציבות שירות המדינה בבקשה לפתוח בחקירת משמעת ולבחינת העמדה לדין משמעתי כנגד ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת. בנציבות שירות המדינה הגיבו היום (ג') לפנייתה של ח"כ מיכאלי: "לדברי מר בן שבת, פגישתו עם הרב דרוקמן התקיימה בעקבות שיחה קצרה עם ראש הממשלה ובסמוך לאחריה, במהלכה עלתה האפשרות כי יציג בפני הרב דרוקמן את המצב הביטחוני העכשווי. לדבריו, בפגישתו עם הרב דרוקמן סקר בפניו, באופן כללי ובמגבלות בטחון מידע, את האתגרים הביטחוניים הדחופים שעמדו באותה עת בפני מדינת ישראל. במסגרת זו, היה השיח ביטחוני, ללא כל נגיעה בנושאים פוליטיים או מפלגתיים."

מרב מיכאלי

ח"כ מרב מיכאליצילום: Miriam Alster/FLASH90

בנציבות שירות המדינה הבהירו כי בן שבת הציג מידע ביטחוני בלבד, ללא חשיפת מידע מודיעיני מסווג, ולא שוחח עם הרב דרוקמן על נושאים פוליטיים או מפלגתיים. "הגעתי לכלל מסקנה" אומר עו"ד גיא דור, מנהל אגף בכיר משמעת, "כי אין מקום לפתיחה בחקירת משמעת בנושא. עם זאת, את חובת עובד המדינה להקפיד הקפדה יתירה להיזהר מכל מעשה היכול להתפרש כמעשה שהינו בתחום הפוליטי מפלגתי. "