ראש החמ"ד על סערת נתיב מאיר: "מנפילות קמים ולומדים"

ד"ר אברהם ליפשיץ התייחס לפרסום הסרטונים בהם נראו דוגמניות בלבוש חושפני, ואמר: "סומך על הצוות החינוכי שייקח את המקרה וילמד אותו. לפעמים דבר כזה יכול להיות מקפצה ללימוד ולהבהרה"

חדשות כיפה דויד ליבנה 25/01/18 13:25 ט בשבט התשעח

ראש החמ"ד על סערת נתיב מאיר: "מנפילות קמים ולומדים"
אברהם ליפשיץ על רקע הסרטונים, צילום: יחצ וצילום מסך

"גם אם יש נפילות - צומחים", כך אמר היום (ה') ל'כיפה' ראש מנהל החינוך הממלכתי דתי (חמ"ד) במשרד החינוך, ד"ר אברהם ליפשיץ, בתגובה לסערה סביב הסרטונים שפרסמו תלמידים בישיבת נתיב מאיר לקראת פורים, בהם נראו דוגמניות בלבוש חושפני. 

ליפשיץ הדגיש בדבריו כי לא צפה בסרטונים המדוברים, "אבל אם זה אמיתי ונכון - אני סומך לגמרי על הצוות החינוכי. ישנו צוות חינוכי מצוין בישיבת נתיב מאיר והצוות ייקח את המקרה, ילמד אותו ויעשה עבודה חינוכית עם התלמידים. הוא ישאל את עצמו את השאלות שצריך. אני בטוח שהמוסד החינוכי יעשה את זה ויעשה את זה טוב. גם אם יש נפילות - צומחים", אמר.

לדבריו, "באופן כללי זה לא צריך לקרות - אבל זה קרה ומנפילות קמים, מנפילות לומדים. לפעמים דבר כזה יכול להיות מקפצה ללימוד ולהבהרה. זה יכול להיות דבר שעולים איתו, שגדלים איתו.

"בכל שנה קורה שיש מוסד שיש בו משהו חריג בצורה זו או אחרת, אבל בסך הכל צריך לראות את התמונה הכללית של החינוך הממלכתי דתי במדינת ישראל בכל מה שקשור לשמחה של מצווה, לפורים בצורה המלאה שלו, בצורה המיטבית שלו, פורים של חסד, של עשייה, של נתינה, של העברת חלק מהאחריות לתלמידים בתקופה זו. אלה הדברים שבהם החינוך הממלכתי גודל וצומח בחודש אדר".  

ליפשיץ הוסיף כי "פורים זו הזדמנות לבירור המקום החינוכי שלנו. הוא גם קטליזטור למקום שמחנך להצמיח תורה וגם מדד למוסד החינוכי שבו הוא נמצא. פורים אינו אירוע בפני עצמו במהלך השנה אלא מה שהתכוננת אליו כל השנה. זה גם מלמד את המוסד החינוכי איפה הוא נמצא וגם מקום לצמוח ממנו.

"מה שהיה פעם שצוחקים על רמ"ים נגמר. פורים בכל מוסדות החמ"ד כיום זו חגיגה של שמחה אמיתית, של תורה אמיתית, של הרבה חסד. פורים מצליח להוציא היום במוסדות הרבה טוב, הרבה תורה. הרבה חסד והרבה רצינות", סיים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן