ראש אכ"א: "נשים תמיד היו בקווי הלוחמה של ישראל. עדיין לא הכנסנו אישה לאף טנק"

האלוף מוטי אלמוז התייחס בוועידת מקור ראשון למחלוקות הרבות, בין צה"ל לציונות הדתית, סביב גיוס נשים לתפקידי לחימה. בנוסף הוא אמר שבצמרת הצבא לא עוסקים בספירת כיפות, "אין בעיה שהפיקוד הבכיר בצה"ל חובש כיפה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/07/17 15:30 י בתמוז התשעז

ראש אכ"א: "נשים תמיד היו בקווי הלוחמה של ישראל. עדיין לא הכנסנו אישה לאף טנק"
ראש אכ"א בועידה, צילום: אבישג שאר-ישוב

בשנה האחרונה עמד ראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז במרכזן של מחלוקות רבות בין הציונות הדתית לצה"ל, במיוחד בזמן כהונתו כדובר צה"ל. היום (שלישי) הוא התארח בוועידת מקור ראשון לכלכלה והתייחס לחלק מהטענות.

"אני לא חושב שצריך לספור כיפות", הוא אמר ביחס לכמות הקצינים והלוחמים הסרוגים, "אין בעיה שהפיקוד הבכיר בצה"ל חובש כיפה".

לדבריו, "בצה"ל מאוד גאים בבני הציונות הדתית. אני אחראי על המספרים בצה"ל, אין לי נתון או אחוזים מי דתי ומי לא, אנו לא סופרים. לא יודעים מה יש בראש, אם הוא חשוף או שיש לו כיפה".

בנוגע למחלוקות סביב גיוס חיילות דתיות אמר אלמוז כי "ישנם אנשים שמעוניינים לקדם אג'נדה, אנו לא ניתן לקדם אג'נדה בצבא. אנו רוצים להשאיר את הצבא רחוק מכל מתח פוליטי או עניינים פוליטים, יש כאן המון אג'נדות שרוצות להכנס ואנחנו הודפים אותן".

בנושא שילוב נשים בתפקידי לחימה, מה שגרר ביקורות הן מהאגף הליברלי בציונות הדתית והן מקצינים בכירים בדימוס שאינם דתיים, הוא אמר כי "נשים תמיד היו בקווי הלוחמה והמגע של ישראל. צה"ל לא החליף ערכים במהלך השנים, הכל נשאר אותו הדבר. לטענתו, "יש נשים שרוצות לעשות שירות משמעותי בצה"ל ואנו ערים למגמה הזו. האג'נדה היחידה שיש לנו היא לנצח במלחמה הבאה".

ראש אכ"א דיבר גם על הכוונה לגייס נשים למערך הלחימה של חיל השיריון, "מדובר בניסוי שאנו עוד לא יודעים עליו כלום. לצבא מותר לקחת החלטות והוא עדיין לא הכניס אישה לאף טנק. אנחנו לא ננהל את הדיונים האלו בפומבי. יש כאן עיניינים פיזיוליוגים, רגישויות, יש כאלה שדרך כל מיני אמירות חושבים שהם יגרמו לנו לשנות את החלטות, זה לא משפיע עלינו".