ראש אכ"א: היו מכונים שניצלו את הצבא למטרות פוליטיות

האלוף מוטי אלמוז התייחס בכנס של קבוצת 'בשבע' למכוני החינוך החיצוניים, "חוסמים אותם" ולנושא שילוב לוחמות, "יש צרכים מבצעיים של צה"ל. אני לא חברה לכוח אדם ולא גוף שאמור לחנך לערכי שוויון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/02/18 15:09 כז בשבט התשעח

ראש אכ"א: היו מכונים שניצלו את הצבא למטרות פוליטיות
לא מחנך לשוויון. אלמוז, צילום: ישראל ברדוגו

ראש אכ"א, האלוף מוטי אלמוז, התייחס היום (שני) בכנס ירושלים לסערות השונות שהיו סביב צה"ל בשנה האחרונה, וסיפק הבחנה מעניינת על חלק מהמכונים שהיו אמונים על סדנאות החינוך בצבא.

"אני חושב שממהרים להוציא את דיבת הנוער שלנו רעה", הוא אמר ביחס לירידה במוטיבציה לשרת ביחידות קרביות, "אני חושב שיש מוטיבציה לשירות קרבי ובכלל לשירות בצה"ל. יש אמנם ירידה אבל אנחנו צריכים לחזור לפעולות חינוכיות כבר בבית הספר".

אלמוז טען גם כי לצה"ל וקציניו הבכירים אין עניין בלקיחת צד פוליטי בכל ויכוח שלא מסעיר את החברה. לצד זה הוא הדגיש כי הצבא אוכף ברצינות את הוראת הרמטכ"ל מספטמבר 2016 שלא לאפשר למכונים חיצוניים דריסת רגל בצה"ל.

לוחמות באימון

לוחמות באימוןצילום: פלאש 90 , אביר סולטן

"יש שינוי בעניין הזה", הוא אמר וציין כי "נעשתה עבודת מטה מאסיבית והתברר שחלק מאותם מכונים שעסקו בחינוך צה"לי ניצלו את זה למטרות אחרות, לעתים פוליטיות. אנחנו עכשיו חוסמים את הגופים שמנסים להכניס פוליטיקה לצבא".

על הויכוח הגדול סביב שילוב נשים בתפקידי לחימה הוא הבהיר כי "צריך לזכור שזה צבא העם והשאלה היא האם אתה צריך לומר דבר רע על משהו שאתה מתנגד אליו או שאתה נותן לזמן לעשות את שלו ובודק אחרי שנה-שנתיים מה ההשפעה של זה".

לדבריו, "יש צרכים מבצעיים של צה"ל. אני לא חברה לכוח אדם ולא גוף שאמור לחנך לערכי שוויון. אני צריך להבטיח שביום פקודה המערכים שלנו יהיו מוכנים למלחמה. ואפשר להסיק מזה שלדעתי יש מקומות בהם לא שייך להציב נשים בתפקידים מסוימים".

במרכז ליב"ה בירכו על דברי אלמוז ואמרו כי הם "שמחים לראות שגם האלוף מוטי אלמוז מודה לבסוף  שסדרות החינוך שמעבירים מכוני החוץ לכלל קציני צה"ל היא חמורה מאוד ופוגעת בערכי צה"ל ובערך הניצחון, בדיוק כפי ששילוב נשים בתפקידי לחימה שהזכיר אלמוז פוגע במבצעיות ובכשירות, בכלל היחידות הקרביות ולא רק ביחידות מסוימות".

עוד הם ציינו, "אנחנו מקווים שראש אכ"א יבהיר את עמדתו גם בסוגיה זאת ויכריז כי אין מקום לשילוב הנשים בתפקידי לחימה בכלל ולא לאג'נדות שמובילות את מגמת שילוב הלוחמות, אג'נדה אותה מובילים ומקדמים ארגונים קיצוניים בעזרת מכוני החוץ".

בארגון 'אחים לנשק' בחרו לפרש את דברי ראש אכ"א כמי שמתנגד ךשילוב לוחמות ואמרו כי הם "שמחים לשמוע שגם ראש אכ"א מודה היום שנשים לא צריכות לשרת ביחידות קרביות. היום ברור לכולם שמישהו עושה שימוש בצבא לצורך קידום אג'נדה פמיניסטית, ומכוני 'חינוך' חיצוניים מנצלים את השפעתם למטרות פוליטיות. אנחנו קוראים לצמרת צה"ל לחשב מסלול מחדש. כדי לנצח בקרב אי אפשר להסתפק בהצהרות".