ראשת עיריית נתניה, מרים פיירברג נחקרה ונעצרה בחשד לקבלת שוחד

פיירברג נעצרה היום ונחקרה באזהרה, בחשד שקיבלה שוחד בתמורה לקידום פרוייקטים בתחום הנדל"ן בעיר. המשטרה תבקש להאריך את מעצרה. אתמול הותר לפרסום כי בנה צפריר, הוא אחד העצורים בפרשת השחיתות בעירייה.

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/09/16 15:51 ד באלול התשעו

ראשת עיריית נתניה, מרים פיירברג נחקרה ונעצרה בחשד לקבלת שוחד
עיריית נתניה, צילום: עיריית נתניה

ראשת עיריית נתניה, מרים פיירברג, נעצרה היום בחשד שקידמה פרוייקטים בתמורה לקבלת שוחד.המשטרה מבקשת להאריך את מעצרה ב 10 ימים נוספים.

על-פי החשד, בכירים בעירייה ומקורבים להם, קיבלו שוחד וטובות הנאה שונים בתמורה לכך שקידמו פרוייקטים של קבלנים ויזמים שונים בעיר. שניים מהעצורים בפרשה הם צפריר פיירברג, בנה של ראשת העיר, והקבלן אבי תשובה, אחיו של יצחק תשובה, החשוד שהוא אחד הקבלנים ששיחדו בכירים בעירייה. חקירת הפרשה מתנהלת זה כמה חודשים, ושיאה התרחש שלשום בפשיטת חוקרי המשטרה ורשות המסים על בניין העירייה וביצוע המעצרים. על פי גורמים במשטרה החשדות כוללים שוחד במיליוני שקלים.

אתמול הוארך מעצרם של השניים, ובהחלטתו ציין השופט עמית מיכלס כי "קיים חשד סביר הקושר את כל החשודים. מחומר החקירה עולה תמונה עגומה שלפיה כמה גורמים בכירים בעירייה חברו לבעלי הון לצורך קידום פרויקטים והשבחת קרקעות בעיר כשטובות ההנאה נאמדות במיליוני שקלים. לפחות לגבי חלק מהפרויקטים, מדובר במעשים שנעשו בשיטתיות בשילוב ידיים עם גורמים שונים וניצול מעמדם בעירייה".

בא-כוחה של מרים פיירברג, עו"ד נתי שמחוני, מסר בתגובה: "גברת פיירברג היא ראשת העיר נתניה מזה 18 שנים ושימשה בתפקידים שונים בעירייה מזה כ-4 עשורים. גברת פיירברג פעלה נאמנה וביושרה, ומעולם לא דבק כל רבב בהתנהלותה, וכך - היא סמוכה ובטוחה - יוברר גם הפעם. גברת פיירברג מכבדת את רשויות אכיפת החוק ותשתף פעולה עם גורמי החקירה כדי להביא לחקר האמת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן