ראשי שדולת א"י על המאחז הבדואי: "אין מקום לשינוי פסק דין חלוט"

ראשי השדולה, חברי הכנסת קיש וסמוטריץ', פנו לנתניהו, ליברמן ושקד בדרישה שיוודאו כי "תשובת המדינה בבג"ץ חאן אל אחמר תהיה חדה". בנוסף הם התלוננו על אפליה בהתנהלות בית המשפט לאור ההיסטוריה בעמונה ובנתיב האבות

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/07/18 14:32 יג באב התשעח

ראשי שדולת א"י על המאחז הבדואי: "אין מקום לשינוי פסק דין חלוט"
מוטריץ וקיש, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ראשי שדולת א"י, חברי הכנסת יואב קיש ובצלאל סמוטריץ', פנו היום (רביעי) לראש הממשלה, שר הביטחון ושרת המשפטים, בדרישה יעמדו בהתחייבותם לפנות את המאחז הבלתי חוקי חאן אל אחמר.

בשבוע הבא צפויים שופטי בג"ץ לדון בנושא הכפר הבדואי שנמצא סמוך למעלה אדומים וראשי השדולה דרשו מנתניהו, ליברמן ושקד לוודא כי "תשובת המדינה בבג"ץ חאן אל אחמר תהיה חדה וכי אין מקום לשינוי פסק דין חלוט".

צילום אווירי של המאחז הפלסטיני

צילום אווירי של המאחז הבדואיצילום: פורום עוטף ירושלים

לטענתם, מקרה "חאן אל אחמר" מהווה קו פרשת מים ומקרה בוחן מהותי בנושא הריבונות הישראלית וטומן בחובו אינטרסים אסטרטגיים של מדינת ישראל ועל כן יש לפנות את המאחז באופן מיידי. עוד הם ציינו כי "לאחר עשור של דיונים ועתירות, קבע בית המשפט בפסק דין חלוט כי אין עילה לעכב את הפינוי ואין וויכוח משפטי על אי-חוקיותו של המתחם. אלא שלמרות הכלל אותו קבע בית המשפט העליון בפינוי היישובים עמונה ונתיב האבות, החליטה לאחרונה השופטת ברון לקבל  עתירה מופרכת נוספת ערב הפינוי, אשר הוגשה בידי עו"ד המייצגים את הרשות הפלסטינית".

לסיום הדגישו כי "אסור למדינה לפספס עת רצון זו, לאכוף את חוקיה ולהוכיח את ריבונותה, בזמן שדגלים פלסטינים מונפים בגאון על אדמותיה".