ראשי ישיבות לרה"מ: "הדחת הרב קוסטינר - סתימת פיות"

עשרות רבנים פנו במכתב לרה"מ, שר הביטחון והרמטכ"ל, שבו מחו על הדחת הרב מתפקידו בקורס רבנים צבאיים, בשל התבטאויותיו נגד שירות מעורב. "עלול להביא לידי פגיעה במעמדו של הצבא", הזהירו

חדשות כיפה דויד ליבנה 15/03/18 10:31 כח באדר התשעח

ראשי ישיבות לרה"מ: "הדחת הרב קוסטינר - סתימת פיות"
נתניהו, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

כמה עשרות רבנים פנו היום (ה') במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט וסגנו אביב כוכבי, שבו הביעו את מחאתם על הדחת הרב צבי קוסטינר מתפקידו כרב קורס רבנים צבאיים בצה"ל.

על המכתב חתומים בין היתר הרב שלמה אבינר, הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון הרב דוב ליאור והרב יהושע שפירא.

"ברצוננו להביע מחאה על הדחתו של הרב צבי קוסטינר, ראש ישיבת 'מדברה כעדן' וחבר מועצת איגוד ישיבות ההסדר מתפקידו כרב של קורס רבנים צבאיים", פתחו הרבנים.
 
"כראשי ישיבות המופקדים על חינוכם של בחורים, הרואים בשירות בצה"ל זכות גדולה, והשולחים את מיטב תלמידינו לשרת כחיילים קרביים וכרבנים באיים, הננו רואים בהדחה זו ניסיון לסתום את פיותיהם של רבנים וראשי ישיבות ולמנוע מהם מלמלא את תפקידם - להביע את דעת התורה בטהרתה. 
 
"הננו בטוחים כי ניסיון כזה לא יצלח והוא עלול להביא אך ורק לידי פגיעה במעמדו של הצבא, פגיעה שאנו מצרים עליה מאוד".  

הרבנים הוסיפו: "כמו כן, ברצוננו להזכיר שעמדת הרבנות הראשית לישראל לדורותיה היא כי השירות בצה"ל אינו מיועד לבנות, וכי שירות מעורב בצבא פוגע בקדושת המחנה. בזכות השמירה על קדושת המחנה וקבלת דבר ה' מפי נושאי התורה נזכה להתקיימות דבר ה': "כי ה' אלקיך מתהלך בקרב מחנך להצילך ולתת אויבך לפניך... ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך". 

המודעה שפורסמה

המודעה שפורסמהצילום: יחצ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן