ראשי האופוזיציה נגד נתניהו: "בראשות הממשלה עומד עבריין"

בעקבות נאום נתניהו נגד המלצות המשטרה בחקירותיו,תוקפים ראשי האופוזיציה את ראש הממשלה: "מופע השתלחות מזעזע". שרי הליכוד ממהרים לחזק: "רוב העם עצוב היום"

חדשות כיפה מירב כהן 02/12/18 21:44 כד בכסלו התשעט

ראשי האופוזיציה נגד נתניהו: "בראשות הממשלה עומד עבריין"
לבני ולפיד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות נאום נתניהו הערב (א') בכפר המכבייה. באופוזיציה תוקפים את נתניהו, מנגד בליכוד מחזקים את ראש הממשלה. ראשי הקואליציה לא לא אומרים דבר.  

יושבת ראש האופוזיציה, ציפי לבני, תקפה בחריפות את נאום נתניהו: "מופע השתלחות מזעזע. כשראש ממשלת ישראל משקר שמשטרת ישראל תופרת תיקים זה יהיה גם כתב ההגנה של ראש ארגון הפשע הבא", ומוסיפה, "ישראל היא לא מדינה מושחתת אבל נתניהו משחית את ישראל. אמת היא שקר ושקר הוא אמת. הכאוס טוב לנתניהו אבל ישראל חשובה ממנו"

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, יצא נגד טענות ראש הממשלה: "ראינו הערב ראש ממשלה לחוץ ומבוהל שעננת שחיתות כבדה מרחפת מעל ראשו. ראש ממשלה ששקוע עד צוואר במאבק משפטי בעבירות של שוחד ומרמה. אין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים גורליים במדינת ישראל", ומזהיר, "ראש ממשלה בישראל אינו יכול לתקוף את רשויות החוק בצורה כזו רק בגלל שהוא מבועת מההאשמות נגדו. זוהי סכנה לדמוקרטיה, סכנה לשלטון החוק, ופגיעה אנושה בחיים המשותפים שלנו. אם מישהו עדיין שאל את עצמו אם הוא יכול להמשיך בתפקידו בנסיבות הנוכחיות אחרי הנאום הזה אין ספק בכך שעליו להעביר את ראשות הממשלה לידי חבר אחר בליכוד עד לבחירות".

תמר זנדברג, יו"ר מרצ, כינתה את ראש הממשלה עבריין על אף שעדיין לא הואשם בדבר: "הערב אומרים את האמת. בראשות הממשלה עומד עבריין שאימץ התנהגות עבריינית ושפה של עולם תחתון. ניצחון האור על החושך יהיה כשביבי יילך הביתה, למדינת ישראל יש עבודת שיקום גדולה"

יו"ר הקואליציה, דודי אמסלם, מיהר לחזק את ראש ממשלה באירוע הדלקת נרות בכפר המכביה: "רוב העם עצוב ממה שקורה. זה לא הגיוני מה שקורה כאן בשלוש השנים האחרונות. ראש ממשלה מחליפים בקלפי ולא באמצעות משטרת ישראל"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן