ראשי המועצות ביו"ש יצאו מהפגישה עם נתניהו מאוכזבים, אך אופטימים

שיחת ההרגעה שניסה לערוך ראש הממשלה עם מנהיגי ההתיישבות ביו"ש הצליחה באופן חלקי. יו"ר מועצת יש"ע: "ראש הממשלה אמר באופן ברור שאין עניין של גושים". ראש מועצת גוש עציון: "אני מבין שיש לחץ בינלאומי אבל המחויבות של ראש הממשלה היא לאינטרס הישראלי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/06/17 22:49 יג בסיון התשעז

ראשי המועצות ביו"ש יצאו מהפגישה עם נתניהו מאוכזבים, אך אופטימים
יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ראשי המועצות היהודה ושומרון נפגשו היום (רביעי) עם ראש הממשלה נתניהו ויצאו מהפגישה עם תחושה שנעה בין אכזבה לאופטימיות זהירה.

בפגישה שהוגדרה ע"י מנהיגי ההתיישבות טעונה ומתוחה, נכחו מלבד ראש הממשלה, גם יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית מטה בנימין אבי רואה, ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, ראש מועצת אפרת וראש דסק החוץ של מועצת יש"ע עודד רביבי, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ראש המועצה האזורית הר-חברון יוחאי דמרי וראשי רשויות נוספים.

ראשי המועצות יצאו מאוכזבים מכמות שיווקי יחידות הדיור, אך אמרו כי נקבעו פגישות המשך. יו"ר מועצת יש"ע אמר מיד עם תום הפגישה כי "ראש הממשלה הסביר את מדיניות הבנייה, לפיה אחת לשלושה חודשים ועדת התכנון תדון. ראש הממשלה אמר באופן ברור שאין עניין של גושים. הבניה תהיה במרכזי היישובים ואם יהיה צורך הם יורחבו".

שלמה נאמן ועודד רביבי

שלמה נאמן ועודד רביביצילום: גרשון אלינסטון

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר כי "לא יכול להיות שיש אפס בנייה בגוש עציון. אני מבין שיש לחץ בינלאומי להקפיא את הבנייה אבל המחוייבות של ראש הממשלה היא לאינטרס הישראלי ולזוגות הצעירים שלנו, שרוצים לבנות את ביתם בנוף ילדותם ואין להם את הזכות הזאת".

בנוסף הוא ביקש להעלות לסדר היום את נושא הריבונות, "אני מבקש לתרגם מושג רחוק ו"לא ריאלי" של החלת ריבונות לשפת המעשה - מבקשים נורמאליות. אנחנו חצי מיליון איש כאן. אנחנו דורשים לאזרח את תהליך הבניה לחלוטין. אני לא מבקש יותר אישורים. אני לא מבקש יותר תב"עות, אני מבקש להיות כמו כל אזרח במדינתי".

ראש מועצת אפרת וראש דסק החוץ של מועצת ישע, עודד רביבי, יצא אופטימי יותר מנאמן ואמר כי "ראשי הרשויות הביעו באופן גורף תמיכה בראש הממשלה אשר הסביר בהמשך לדבריו אמש את המדיניות עליה החליטו בקבינט. הוא נחשף למצוקות עליהן לא ידע ומהן סובלים התושבים ביהודה ושומרון והבטיח לפעול להסדרת פערים אלו. אין ספק כי חילופי השלטון בארצות הברית יצרו מרחב פעולה חדש לממשלה ואנחנו מקווים לראות את התוצאות בשטח".