ראשי האוניברסיטאות: לא נאפשר מקלט למסתננים

ועד ראשי האוניברסיטאות דחו בקשה של ארגון שמאל לקליטת מסתננים העומדים בפני גירוש מישראל, "פועלים על פי חוק, ומשכך, העניין אינו על הפרק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/18 16:58 כו בשבט התשעח

ראשי האוניברסיטאות: לא נאפשר מקלט למסתננים
תמונת ארכיון. הפגנת מסתננים, צילום: פלאש 90. Sebi Berens

ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) הודיע היום (ראשון) לפעילי שמאל כי הוא דוחה את בקשתם להעניק מקלט למסתננים שאמורים להיות מגורשים מישראל, כך פורסם לראשונה בערוץ 20.

בתחילת החודש החלה רשות האוכלוסין וההגירה לשלוח לשוהים הבלתי חוקיים בישראל מכתב ובו הודעה כי יוכלו לעזוב מרצון את גבולות המדינה תמורת פיצוי בסך 3500 שקלים ולא, הם ייכלאו.

בעקבות המהלך פנו חברי ארגון בשם "פנינו לשמש העולה", כפי שעשו לגופים שונים כמו כנסיות ושגרירויות, לור"ה במטרה שישמשו כמקלט למסתננים שעומדים בפני גירוש.

בוועד ראשי האוניברסיטאות אמרו כי הם דחו את הבקשה על הסף בטענה ש"האוניברסיטאות הינן גופים הפועלים על פי חוק, ומשכך, העניין אינו על הפרק".

יש לציין כי גופי ואנשי שמאל רבים מנסים בתקופה האחרונה למצוא פתרון לנושא הגירוש. ח"כ אילן גלאון ממרץ הצהיר כי יאפשר למסתננים לשהות בביתו וחבריו לסיעה, חברי הכנסת מיכל רוזין ומוסי רז אף טסו לרואנדה כדי למצות את האפשרויות שבידם לעזור למסתננים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן