ראשות הממשלה מתרחקת מגנץ?

ראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמן, הצהירו בפתיחת קמפיין המפלגה כי לא יישבו בממשלה עם יאיר לפיד, וכי יילכו עם נתניהו. "לא נצטרף לאף ממשלה שלפיד יושב בה, חד וחלק. הוא לקח לנו את הכסף"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/02/19 17:49 יט באדר א'

ראשות הממשלה מתרחקת מגנץ?
ראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמן, צילום: פלאש 90

חלומות ראשות הממשלה של גנץ ולפיד מתרחקים? ראשי מפלגת יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמן, הצהירו היום בצהריים (א') כי לא יישבו בממשלה יחד עם יאיר לפיד. 

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר באירוע פתיחת הקמפיין של המפלגה, כי לפיד נכשל כשר אוצר: ״לא מבין למה גנץ התחבר עם אדם שנכשל במשרד האוצר. אנחנו נעלה את הגיוס והשבת, אבל גם את הנושאים החברתיים. מי שמטיף לנו ללמוד ליבה לא עשה בגרות. נכשל כשר אוצר״. עוד הוסיף יו"ר אגודת ישראל: "לא נצטרף לאף ממשלה שלפיד יושב בה, חד וחלק. הוא רושש אותנו. שנתיים הוא היה שר אוצר, הוא לקח לנו את הכסף, לא נתן שום דבר למערכת הבריאות".

לפיד בכנס

נכשל כשר אוצר. יאיר לפיד
צילום: חן גלילי

ח"כ משה גפני, יו"ר דגל התורה, אמר באירוע: ״אנחנו הולכים עם ביבי נתניהו. מציע שיפסיקו לשאול אותנו את השאלות האלה". בהתייחס לחקירות ראש הממשלה אמר יו"ר ועדת הכספים: "מה יהיה אם יהיה כתב אישום? יש חוק במדינה ונפעל על פי חוק. עם לפיד לא הולכים לקואליציה. אמרנו את זה ולא צריך לומר שוב״

בהתייחסו ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר גפני; ״לא נתייחס לאיווט ליברמן בנושאים הדתיים. אין לו משהו אחר לדבר עליו. הוא משווע לקבל עוד מנדטים ולכן מדבר על תלמידי ישיבות. לא תהיה התייחסות במערכת הבחירות לליברמן".