מתקפת רקטות על הדרום. פגיעה ישירה בבתים בנתיבות ובאשקלון

כמאה רקטות ופצצות מרגמה נורו מאז אחרי הצהריים לעבר ישראל. עד כה דווח על 12 פצועים, רובם קל. דווח על פגיעות ישירות בבתים בנתיבות ובאשקלון. רה"מ ושר הביטחון מקיימים התייעצות, במקביל, צה"ל תוקף ברצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/18 16:42 ד בכסלו התשעט

מתקפת רקטות על הדרום. פגיעה ישירה בבתים בנתיבות ובאשקלון
תמונת ארכיון. רצועת עזה, צילום: פלאש 90. מנדי הכטמן

הסלמה בדרום. מטח כבד של רקטות קסאם ופצצות מרגמה נורה אל עבר יישובי עוטף עזה והדרום החל מהשעה 16:30 היום (ה'). עד כה דווח על 12 פצועים, מהם אחד קשה מפגיעת פצמ"ר באוטובוס באחד מיישובי עוטף עזה. גם במועצה האזורית הר חברון נשמעו אזעקות צבע אדום.

מאגף התנועה של המשטרה נמסר כי בעקבות המצב הבטחוני נחסמו לתנועה הצירים הבאים:
כביש 34 מצומת יד מרדכי לצומת שדרות. כביש 232 משער הנגב למפלסים. כביש 25 מצומת נתיבות לסעד. 

בית שספג פגיעה ישירה בשדרות:

מדובר צה"ל נמסר: "עד כה נתקפו למעלה מ-20 מטרות טרור של חמאס והג'יהאד האיסלאמי באמצעות כלי טיס, מסוקי קרב וטנקים של צה״ל.
בצפון רצועת עזה נתקפו כ-10 יעדי טרור בהם מתחמים צבאים ועמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני. בדרום רצועת עזה נתקפו כ-10 יעד טרור של ארגון הטרור חמאס וגאפ.
כמו כן נתקפו חוליות משגרי ירי תלול מסלול.
צה״ל ממשיך בשעה זו לתקוף יעדי טרור ברחבי הרצועה".

הנחיות פיקוד העורף

הנחיות פיקוד העורףצילום: פיקוד העורף

ארגוני הטרור בעזה פרסמו הודעת איום כי במידה וישראל תחריף את התגובה שלה על הירי הרקטי מעזה - הם יגדילו את הטווח, העומק ואת עוצמת הירי. רה"מ נתניהו מקיים התייעצות ביטחונית בקריה עם שר הביטחון ליברמן, הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון והצבא.

https://youtu.be/KlvNtXgtqMs יירוט רקטה מעל נתיבות. (צילום: רשת רוטרניק)

מדוברות מגן דוד אדום נמסר: "בשעה 16:31 התקבלה קריאה במד"א על נפילת פצמ"ר סמוך לאוטובוס בכביש בסמוך לישובים במועצה האזורית שער הנגב. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי תחת אש לצעיר כבן 19 שנפגע קשה מרסיסים כשעמד בסמוך לאוטובוס ריק מנוסעים ופינו אותו לבי"ח סורוקה כשהוא מורדם, מונשם ומצבו יציב. במקביל צוותי מד"א טיפלו בגזרת שדרות ב 6 נפגעים שהיו בדרכם למרחבים מוגנים ונפצעו מרסיסי זכוכיות ומדלת ממ"ד שנסגרה על כף ידה של נערה כבת 16. בנוסף צוותי מד"א טיפלו ב 3 נפגעי חרדה שפונו לבי"ח סורוקה וברזילי.

"לסיכום: סה"כ 10 נפגעים טופלו ע"י צוותי מד"א. מתוכם פצוע קשה מרסיסי פצמ"ר, 6 קל עם פציעות בדרכם למרחב מוגן ו- 3 נפגעי חרדה".

פראמדיק מד"א אלכס קוסינוב סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוח רפואה של צה"ל שהעניק טיפול רפואי לצעיר כבן 19 שהיה בהכרה וסבל מפציעות ורסיסים בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים כשתוך כדי היו נפילות סביבנו. ידענו שהוא צריך להגיע במהירות לחדר ניתוח, הרדמנו והנשמנו אותו ופינינו אותו בדחיפות לבי"ח כשמצבו קשה ויציב."

עקב המצב הקשה בדרום הארץ בשעות אלו קורא הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו לכל בית ישראל להתחזק ולשאת תפילה לשלום כוחות הביטחון ועם ישראל ולרפואת הפצועים. ״עת צרה היא ליעקב, רואים שאויבי ישראל מנסים לפגוע בילדים נשים ומבוגרים ללא עוול בכפם, ועל כל אחד לישא בערבות הדדית כיהודים מאמינים ולקרוא פרקי תהלים לרפואת הפצועים ולשלום עם ישראל״

בנתיבות דווח על פגיעה ישירה במבנה המועצה הדתית. בעקבות כך,השר אריה דרעי, מ"מ השר לשירותי דת, הורה למצוא מקום זמני בו ינתן השירות לאזרחים. 
מנכ"ל המשרד עו"ד עודד פלוס שוחח עם ראש המועצה הדתית בנתיבות משה זריהן שדיווח שב"ה אין נפגעים בנפש אולם נזק רב נגרם למבנה. מחר המועצה הדתית  תקיים בקרת נזקים. ועד לשיפוץ המבנה המשרד לשירותי דת  בודק את האפשרויות למתן שירות ולחזרה מהירה ככל שניתן לשיגרת עבודה והמשך מתן שירותי דת לתושבי נתיבות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן