ראשוני: הפרות סדר סמוך לצאת השבת בגבעת אסף

סמוך לשעה 16:30 הגיעו כעשרה פלסטינים שיצאו מרכבם לפאתי הישוב גבעת אסף, אותו הישוב שבו אירע פיגוע הירי ביום חמישי האחרון על מנת לקיים הפרות סדר. כוח שריון שהיה במקום פיזר את ההתפרעות

חדשות כיפה גלעד כהן 15/12/18 18:55 ז בטבת התשעט

ראשוני: הפרות סדר סמוך לצאת השבת בגבעת אסף
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

סמוך לשעה 16:30 היום הגיעו כעשרה פלסטינים שפרשו מרכבים לפאתי הישוב גבעת אסף מכיוון הכפר ביתין לערוך הפרות סדר. כזכור, ביום חמישי האחרון אירע פיגוע הירי בסמוך לגבעת אסף בו נהרגו שני לוחמי צה"ל.


בזכות ערנותם של לוחמי השריון המוצבים בישוב אשר זיהו את התנועה החריגה של הרכבים על הציר אשר חסום לתנועה כבר שנים רבות, הוקפץ צוות הכוננות של הישוב גבעת אסף, במקביל התאספו כ40 ערבים. הצוות הרחיק את הנ"ל עד להגעת כוחות צה"ל, הכוחות פתחו בירי לפיזור הפגנות עד שכולם התפזרו.

בנוסף, אמבולנס של הסהר האדום שהגיע כרבע שעה לפני לצומת גבעת אסף טען שהוא מחכה לחבירה ממד"א. חיילים שהיו בצומת הרחיקו אותו לכביש הראשי, האמבולנס ככל הנראה חיכה לתחילת הפרעות הסדר, בתוך הקבוצה של ה40 ערבים נכח אדם עם ווסט כתום של הסהר האדום אשר הצטרף מראש להתפרעויות.

"אין ספק כי ללא עירנותם של החיילים  המוצבים ביישוב וכיתת הכוננות היה מתפתח הפס"ד בשערי היישוב." אומר גורם בישוב. בגבעת אסף שבה דורשים מצה"ל לסגור את ציר ראבט/כביש 466 לתנועת פלסטינים לאלתר.