ראשון מסוגו: עזר מציון השיקה מרכז רפואי לאיסוף תרומות מח עצם

מרכז איסוף תרומות מח עצם חדששל עזר ציון, המייתר את הצורך להתאשפז בבית חולים, נפתח בפתח תקווה. סגן שר הביאות: "אנשים יוכלו לבצע תרומת מח עצם ולהציל חיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/19 12:25 יז בשבט התשעט

ראשון מסוגו: עזר מציון השיקה מרכז רפואי לאיסוף תרומות מח עצם
תורמים מח עצם בעזר מציון, צילום: עזר מציון

המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון, בשיתוף סגן השר יעקב ליצמן ומשרד הבריאות, חנכו השבוע מרכז רפואי חדש ראשון מסוגו בישראל לאיסוף תרומות תאי אב (מח עצם) בפתח תקוה. זו הפעם הראשונה בו מרכז איסוף תרומות יפעל מחוץ לבתי החולים. המרכז יאפשר לתורמים לעבור את הליך התרומה מבלי הצורך לבלות חצי יום בבית החולים. 

 סגן השר ליצמן חנך את המרכז לאיסוף תאי אב בעזר מציון יחד עם נשיא הארגון הרב חנניה צ'ולק, מנהלת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם ד"ר ברכה זיסר, והמנהל הרפואי של המאגר הלאומי לתורמי מח עצם פרופ' יצחק יניב .

במרכז פועל  צוות רפואי שלם, שיכלול רופא, אחיות, טכנאיות ומנהלת מרפאה. איסוף התרומות יתבצע לפי כל תנאי האמנות עליהן חתום המאגר כלפי התורם, לאיכות התרומה וכן להיות אחראיים לכל התהליך ולהפיק תרומה איכותית.

 כמו כן, צוות הליווי של המאגר, שמלווה את התורם לכל אורך תהליך התרומה, לא היה נוכח עד היום עם התורם בבית החולים כאשר הזמן שהייתה אורכת התרומה נע בין 6-7 שעות בממוצע ולעיתים אף יותר. במסגרת המרכז הרפואי החדש, זמן התהליך התקצר דרמטית  וצוות המאגר נמצא לצד התורם כל הזמן. כמו-כן, ניתן לבצע איסוף מ- 3 תורמים בו זמנית ובהמשך מ- 6 תורמים ביום, עד למעלה מ- 100 תורמים בחודש. כיום ישנן בין 30-40 תרומות בחודש והמרכז נבנה תוך חשיבה ותכנון עתידי על-בסיס מודלים מחו"ל.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר במהלך הסיור"אני מברך על הקמת המרכז. זהו צעד גדול וחשוב שעשו עזר מציון שהקימו מרכז מכובד, שאנשים יוכלו לבצע תרומת מח עצם ולהציל חיים", והוסיף, "עזר מציון הוכיחה את עצמה לאורך השנים, כארגון מציל חיים ויעידו על כך יותר מ- 950 אלף התורמים הפוטנציאליים, הנמצאים במאגר".

ברכה זיסר, מנהלת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון אמרה: "התורם הוא הנכס המרכזי בתהליך של תרומת מח העצם והמאגרים המתקדמים בעולם, ביניהם עזר מציון, הבינו שצריך לייצר עבורו סביבה ייעודית, שתאפשר לו לבצע את התרומה בצורה נינוחה ולא במחלקות בית החולים", והוסיפה, "אנחנו גאים בכך שהמרכז הינו בין הראשונים בעולם ביחד עם מספר מדינות אירופאיות מובילות בתחום מח העצם, כדוגמת גרמניה, שמעבירים את הליך האיסוף של תאי האב מבית החולים למרפאה ייעודית לאיסוף התרומות".