"קרני שומרון לא גזענית": קמפיין נגד פיטורי המנקות הערביות

תושבים מקרני שומרון יוצאים נגד מחאת קומץ ההורים שלא לאפשר למנקות ערביות לעבוד בבתי הספר ביישוב. אם שבנה לומד בבית הספר: "רובנו לא גזענים, וכואב לנו שנתנו למיעוט קולני להכתיב את הטון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/19 09:39 יב באדר א'

"קרני שומרון לא גזענית": קמפיין נגד פיטורי המנקות הערביות
קמפיין נגד הגזענות בקרני שומרון, צילום: ללא

תושבים מקרני שומרון יוצאים נגד הדרישה של קומץ הורים, לפטר מנקות ערביות, העובדות בבית הספר ביישוב, כך פורסם בידיעות אחרונות. תושבי המקום החלו בקמפיין נגד גזענות והעלו תמונות ברשתות החברתיות בהן נכתב: "קרני שומרון לא גזענית". 

בסוף השבוע פורסם כי במועצה האזורית שומרון החליטו להפסיק את עבודתה של חברת הניקיון הפועלת בבית הספר בקרני שומרון בשל מחאת קומץ הורים. ההורים מחו בקבוצות הוואטסאפ על העסקת המנקות הערביות ואף החליטו שלא לשלוח את ילדיהם לבית הספר עד שיפוטרו: "לאור המצב הקיים אנו רואים בכך חשיפת ילדנו לסיכון מיותר ולאדישות משוועות", כתבו ההורים, "איננו מתכוונים לשלוח את ילדינו לבית הספר בו פועלים ערבים שמסתובבים חופשי". 

קמפיין נגד גזענות

קמפיין נגד גזענותצילום: ללא

תושבים רבים מהיישוב מחו על מחאת קומץ ההורים וההחלטה של המועצה להיענות לה. שלומית גולדין־הלוי, שבנה לומד באחד מבתי הספר המדוברים, אמרה: "אני תושבת היישוב השכן, מעלה שומרון, מזה תשע שנים וזאת הפעם הראשונה שאני נתקלת בהתנהגות כזאת. יש אצלנו באזור עובדים מוסלמים בעלי תעודות זהות כחולות וירוקות, ומעולם לא שמענו קריאות נגדם. הם בונים את בתינו, מספקים לנו שירותי רפואה וניקיון כבר שנים. אני לא מבינה מה קרה פתאום. אני חושבת שהמחאה נבעה בעיקר מבורות ופחד. רובנו לא גזענים, וכואב לנו שנתנו למיעוט קולני להכתיב את הטון".

רבקה פולק, תושבת קרני שומרון, הוסיפה: "אני ממש מתביישת. גדלתי בקנדה ושם יש גיוון. הילדים לומדים להכיר בני עמים ודתות שונים מהם ולא מפחדים מהמנקים. זה לא מודל מושלם, אבל זה עדיף מאשר לגדול בבועה. בבית שלנו הילדים לומדים שיש בעולם טובים ורעים בכל מקום, בלי קשר לאמונה דתית, ולא שונאים את האחר או מפחדים ממנו".

תושב נוסף, המתנגד לסילוק המנקות, הגיב באחת מקבוצות הווטסאפ: "ממש לא מסכים עם המחאה הזאת. זה לא לגיטימי בעיניי שמישהו יחליט באופן שרירותי על שביתה".

ליישובים ברחסי יהודי ושומרון נכנסים במידי יום מאות עובדים מוסלמים וערבים שעובדים בבנייה, בניקיון, באזור התעשייה, במסחר, בחנויות ועוד, וכן במחלקות השונות של המועצה, ולצידם גם ערבים ישראלים הנכנסים ליישוב בצורה חופשית ככל אזרח, חלקם קבלנים המפעילים בו עסקים.