קרן ידידות טורונטו הפסיקה את תרומותיה לרב דרוקמן

בעקבות סירובו של הרב להתנצל על שגיבה את הרב אילון,שפגע מינית בתלמידיו, החליטה הקרן להפסיק את תרומותיה למערך הגיור של הרב דרוקמן

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 16/01/19 08:55 י בשבט התשעט

קרן ידידות טורונטו הפסיקה את תרומותיה לרב דרוקמן
הרב חיים דרוקמן, צילום: דברי שיר

קרן המשפחות פרידברג, הידועה בשם "ידידות טורונטו", הקפיאה מימון לתכניות הגיור של 'עמי' בראשות הרב חיים דרוקמן בשל עמדתו כלפי הרב מוטי אילון, כך נודע לג'רוזלם פוסט. 

'ידידות טורנטו' היא הקרן השנייה בגודלה התורמת לפעילות הגיור של הרב דרוקמן. הקרן אימצה את עמדתה בשל סירובו של הרב להתנצל על כך שגיבה את הרב אילון לאחר שנודע שפגע מינית בתלמידיו. 

לפני כשמונה שנים כאשר החלו להגיע הידיעות על מעשי ההטרדה המינית של הרב אילון. ב-2013 גזר השופט על הרב אילון עבודות שירות בעקבות המעשים. הרב דרוקמן אמר שהשופט עשה טעות בהרשעתו של הרב. בנוסף הרב דרוקמן אמר כי אין לפסול את אלון כמורה והזמינו אותו להרצות בישיבת הדגל שלו "אור עציון" במרכז שפירא. 

לפני מספר שבועות התגלה כי הרב אילון המשיך לפגוע מינית בתלמידיו, אולם הרב אילון לא התנצל על עמדתו מאז, ולא הביע הסתייגות ממעשיו. 

תכנית הגיור 'עמי',הוקמה לפני כעשור, מונה כ -17 תכניות גיור ברחבי המדינה, בשיתוף עם תכנית הגיור של המדינה,והיא אחד מהישגיו הגדולים ביותר של הרב דרוקמן. להפסקת התקצוב של הקרן תהיה השפעה על התכניות של הרב