קריאה לשר בנט: הרוס את כל בתי המחבלים המחכים לאישורך

אמם של נחום ונעם נביס שנפצעו בפיגוע דריסה פנתה לשר הביטחון הנכנס בדרישה להוציא צו הריסה לבית המחבל שפצע קשה את ילדיה. "אנו חפצים בהרתעה ובמניעת הפיגוע הבא"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 14/11/19 17:14 טז בחשון התשפ

קריאה לשר בנט: הרוס את כל בתי המחבלים המחכים לאישורך
יהרוס את בתי המחבלים? שר הביטחון נפתלי בנט, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

אמם של נחום ונעם נביס, הילדים שנפצעו בפיגוע הדריסה שאירע לפני כשלושה חודשים בגוש עציון פנתה לשר הביטחון הנכנס, נפתלי בנט בדרישה להוציא צו הריסה לבית המחבל שפצע קשה את ילדיה.

כזכור, בחודש אוגוסט האחרון מחבל דרס את נועם ונחום נביס בגוש עציון, סמוך לישוב אלעזר. שני בני משפחת נביס שעמדו בתחנה נפצעו קשה ובינוני והמחבל חוסל. נחום עבר פגיעת ראש קשה מאוד, והוא עדיין מונשם ומצוי בבית החולים במצב קשה. על פי תקנה 119 לתקנות ההגנה קובעות כי ניתן להרוס בית מחבל שפצע. כך גם קבע היועמ"ש לממשלה וכך גם בג"ץ.

במכתב ששלחו מיופי הכוח של משפחת נביס לראש הממשלה ולשר הביטחון החדש, הם פונים אל שר השר בנט כממונה על הנושא וכמי שהוביל את המאבק בשנים האחרונות ואומרים: "אבקשך לכנס מידית דיון בלשכתך, יחד עם היועמ"ש ופרקליט המדינה ולהוציא צו הריסה לבית המחבל. אנו חפצים בהרתעה ובמניעת הפיגוע הבא, על מרשתי עוברים ימים קשים ותקופה לא פשוטה ובכל זאת היא עדיין מצאה זמן על מנת להיאבק על נושא חשוב זה לצורך יצירת הרתעה ומניעת הפיגוע הבא".


להורדת הקובץ

מארגון בצלמו נמסר כי בשנים האחרונות השר בנט דיבר שוב ושוב על חשיבות הרס בתי המחבלים. "אנחנו בטוחים שכעת שהסמכויות בידיו הוא יפעל בכל הכוח. להרס מלא של כלל המחבלים ובלוחות זמנים קצרים ביותר . אנחנו קוראים לשר. הרוס את כל בתי המחבלים האחרונים שרק מחכים לחתימה שלך על הוצאת צו ההריסה ביניהם בתי רוצחי דביר שורק, רינה שנרב רזיאל שבח וכן המחבל שפגע במשפחת נביס"