קרוב -6 שנות מאסר נגזרו על ערבי ישראלי שלחם בשורות דעאש

ויסאם זבידאת אשתו וילדיו הצטרפו לפני כשנתיים לארגון הטרור האיסלאמי והאב אף נפצע באחד הקרבות. עם שובם לישראל נעצרה המשפחה ובית המשפט גזר עליו, לטענת סנגורו, את העונש החמור ביותר ביחס לעבירות דומות מהעבר

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/10/17 12:15 כט בתשרי התשעח

קרוב -6 שנות מאסר נגזרו על ערבי ישראלי שלחם בשורות דעאש
לחם ונפצע בשורות דעאש. זבידאת בבית המשפט, צילום: פלאש 90

5 שנים ו-10 חודשי מאסר, זה העונש שגזר היום (חמישי) בית המשפט המחוזי על ויסאם זבידאת, תושב סכנין שהצטרף עם משפחתו לארגון דעאש ואף לחם בשורותיו בעירק.

זבידאת הצטרף לארגון המדינה האיסלאמית עם אשתו סברין ושלושת ילדיו ולאחר שחזרו ישראל הם נעצרו כבר בשדה התעופה. לפני כשנה הוגש נגד בני הזוג כתב אישום בחשד לעבירות רבות ובעיקרן מגע עם סוכן זר וחברות בארגון טרוריסטי.

סנגורו של זבידאת טען כי מדובר בעונש החמור ביותר שנגזר על אחרים שהורשעו בעבירות דומות. עם זאת, מכתב האישום עלה כי עם הגעת המשפחה לעיר מוסול העירקית הצטרף אב המשפחה למחנה של לימודי דת ואידאולוגיה, נשבע שבועת אמונים לדאעש ולבסוף לחם בשורות הארגון כשברשותו ציוד לחימה רב כמו רובה קלצ'ניקוב ומטול RPG. 

באותה תקופה עבדה אשתו כמפעילת מצלמות אבטחה בבית חולים מקומי וילדיהם למדו במוסדות החינוך שבעיר. זבידאת הגן על מתקני הארגון ובהמשך אף נפצע ברגלו. לאחר הפציעה, בתחילת 2016, החליטו בני הזוג לשוב לישראל ולאור המצב הביטחוני המעורער ששרר במוסול הם נאלצו לחזור דרך סוריה וטורקיה.