קרב חדש: קליש דוחה את בקשת ראש הממשלה

סערת סגן ראש עיריית חיפה: קליש, ראש עיריית חיפה הנכנסת, מסרבת לבקשת ראש הממשלה למנוע את מיניו של  רג'א זעאתרה לסגנה. במשרד הפנים בוחנים את ניתן לשלול את משכורתו

חדשות כיפה מירב כהן 09/12/18 14:50 א בטבת התשעט

קרב חדש: קליש דוחה את בקשת ראש הממשלה
נתניהו, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

המאבק על סגן ראש עיריית חיפה מחריף. ראש הממשלה נתניהו ביקש מקליש למנוע את מינויו של רג'א זעאתרה - אך היא סירבה לכך. במשרד הפנים בוחנים את האפשרות למנוע את שכרו. 

רג'א זעאתרה, סגן ראש עיריית חיפה הנכנס מטעם סיעת חד"ש, השווה בעבר בין הציונות לדאעש והודיע על תמיכה בנשיא סוריה אסד ובחיזבאללה. בראיון שקיים הבוקר אמר אמירה מקוממת במיוחד: "דאעש עשו טיהור אתני וגם התנועה הציונית עשתה טיהור אתני בשנת 48', אני לא מגלה משהו חדש." 

ראש הממשלה ביקש מקליש שלא למנותו לסגנה החמישי בעקבות אמירותיו הפרובוקטיביות, אך קליש, הנמצאת בטיול פרטי, לא ענתה לראש הממשלה למשך כמה שעות. בישיבת הממשלה התייחס נתניהו לנושא ואמר: "לא מתקבל על הדעת שבחיפה יכהן סגן ראש עיר שתומך בחמאס ובחיזבאללה". 

קליש בחופשה-לא עונה לראש הממשלה

קליש בחופשה-לא עונה לראש הממשלהצילום: צילום מסך

כעבור מספר שעות, ענתה רא העיר הנכנסת לראש הממשלה. קליש הגיבה בשלילה לראש הממשלה ומסרה: "זעתרא ייכנס לתפקיד רק בעוד שנתיים וחצי על פי ההסכם עם סיעתו". במשרד הפנים בוחנים אם בסמכותם למנוע את תשלום שכרו, כיוון שהוא סגנה החמישי, ומדינה מחויבת לשלם רק לארבעה סגנים על פי החוק. 

זעאתרה הגיב לסערה באדישות "כשאהיה סגן סביר להניח שנתניהו ודרעי כבר יישבו בכלא".