קמפיין הבית היהודי ברמלה: הסתה או רק חסר טעם?

קמפיין הבית היהודי ברמלה הצליח לעורר הדים רבים כשעל גבי שלטי החוצות נראית אישה יהודיה ברעלה ומזהיר מפני התבוללות של נשות העיר. מפלגת מרצ וארגוני נשים נלחמים נגד הקמפיין. מנכ"ל ארגון בצלמו בתגובה: "סתימת פיות"

חדשות כיפה מירב כהן 16/10/18 21:28 ז בחשון התשעט

קמפיין הבית היהודי ברמלה: הסתה או רק חסר טעם?
קמפיין הבית היהודי ברמלה, צילום: ללא

הבחירות המקומיות בעוד שבועיים ו'בבית היהודי' ברמלה לא בוחלים באמצעים. כרזות ענק לקידום מסע הבחירות של הסיעה נתלו ברחובות. בכרזות ניתן לראות אישה ברעלה שמאחורה נרות שבת וחלות. 

 "מאות מקרי התבוללות ברמלה, ולאף אחד לא אכפת" אלו הדברים שמתנוססים ברחובותיה של רמלה. 'הבית היהודי' ברמלה מזהיר "מחר זו יכולה להיות הבת שלך". בבחירות המוניצפליות בעיר מודאגים בעיקר מההתבוללות של נערות העיר. 

כרזת הבחירות עוררה מהומה רבה בקרב ארגוני הנשים שמחו על ההסתה נגד ערביי רמלה. ספיר סלוצקר-עמרן עורכת דין של האגודה לזכויות האזרח שדווקא תומכת בחופש הביטוי. קראה להתארגנות משותפת של הנשים ולהורדת השלטים בכוח. 

צילום: ללא

 

תמר זנדברג, יו" מפלגת מרצ אמרה בחריפות "מסתבר שבימין הקרב על מי יהיה יותר קיצוני וגזען לא יפסק בקרוב", הוסיפה, "לכן הגשנו היום בקשה לוועדת הבחירות על מנת לעשות סוף לטירוף הזה ולהורות על עצירת הקמפיין".

עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת 'משפחה חדשה' גינתה גם היא את הקמפיין:"מסע ההפחדה של הבית היהודי, הוא מסע הפחדה מכוער, גזעני ומיזוגני, שלוש עבירות מוסריות שהדעת לא סובלת. בנוסף, מדובר בהתערבות אלימה בחופש הבחירה הזוגי. נשמת אפה של כל דמוקרטיה וכל משפחה חדשה. 

בכוונתי לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולמפקחת על הבחירות בדרישה לפסול את רשימת הבית היהודי ברמלה, אשר לפי מסע הפרסום שלה היא בעלת מאפיינים גזעניים האסורים על פי חוק".

הראל שהם,שמתמודד לראשות העיר מטעם הבית היהודי, טען לערוץ 10 כי השלטים לא נתלו במסגרת קמפיין הסיעה בעיר אלא מדובר ביוזמה מקומית. ממפלגת הבית היהודי נמסר: "עמדת המפלגה בנושא התבוללות ברורה: העם היהודי צריך לשמור על צביונו הלאומי ולשמר את המסורת, הדת, התרבות והמורשת שלו" והוסיפו "במקביל, ראוי לשמור על סגנון קמפיין מכבד".


שי גליק מנכ"ל ארגון בצלמו מסר: "שוב הוכח האגודה לזכויות האזרח סותמים פיות ודואגים בעיקר לחופש להסית נגד יהודים ומתנחלים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן