קמפיין בבתי כנסת: לא חבל להצביע למפלגה שתעשה בושות?

תנועת 'לכתחילה' משיקה קמפיין חדש למצביעים בציונות הדתית, ומבקשת מהמגזר לא לתת את קולם למפלגה "שתעשה בושות", ומכוונים לאיחוד מלגות הימין

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/19 10:19 ח באדר ב'

קמפיין בבתי כנסת: לא חבל להצביע למפלגה שתעשה בושות?
הקמפיין החדש, צילום: ללא

היום (ו') יעלה בעלוני השבת ובכלי התקשורת של המגזר הסרוג קמפיין נרחב הרומז לחיבור בין 'עוצמה יהודית' לבין 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי'. הקמפיין נפתח בתהייה: ״גם אם, אחדות והישרדות פוליטית זה חשוב, לא חבל לתרום עודף קולות למפלגה שתעשה לך בושות ב-4 השנים הקרובות?״. על הקמפיין חתומה תנועה חדשה בשם 'לכתחילה', המצהירה כי היא מייצגת ״ציונות דתית עם דרך ארץ״.
 
בהמשך הקמפיין מוצגים ציטוטים משיחות איתן יצטרכו להתמודד, כביכול, מי שכן יבחרו להצביע לאותה המפלגה ״שתעשה בושות״. כך, למשל, הם יזדקקו להתמודד עם שאלות ילדיהם: ״אבל אבא, אם לח״כים שלנו מותר לדבר ככה, למה לי אסור?״, ועם חבריהם לנשק, שיתהו: ״שמע גבר, אני משרת איתך כבר 15 שנה ופעם אחת לא שמעתי ממך הזיות כמו שהח״כים שלך משמיעים בכנסת״, ולבסוף גם עם עמיתיהם לעבודה: ״היום הבנות במשרד שאלו אותי: האם גם את חושבת ככה על כל החילונים?״. המודעה נחתמת במילים ״מצביעים נכון. לא מתחרטים בדיעבד״.

צילום: ללא

 
מארגני הקמפיין מציינים כי מטרתו לעורר דיון ציבורי בקרב מצביעי הציונות הדתית. "מנצלים את הנאמנות ההיסטורית שלנו למותגי ה'ציונות הדתית' ולמוסדותיה החשובים, וע"י כך מחזיקים קהלים שלמים שבויים בידי גורמים הזויים. האם לא יתכן כי מצד אחד אלחם למען כל סנטימטר בארץ ישראל ומצד שני לא אבזה את עם ישראל ותורתו? המחויבות שלנו לדרכה הנפלאה של הציונות הדתית לא אמורה להיות פלטפורמה לשיסוי, לשנאה לוולגריות ולחילול ה'. מי שלא רוצה פרזנטורים מסוימים, אז שלא יתרום להם קולות כדי לגרום בושות לכל הציונות הדתית למשך ארבע השנים הבאות".