קינג ודייטש חתמו על הסכם עודפים

'מאוחדים' בראשות אריה קינג ו'אגודת ישראל' בראשות המועמד לראשות עיריית ירושלים ויושב ראש סיעת אגודת ישראל יוסי דייטש חתמו על הסכם עודפים

חדשות כיפה מירב כהן 21/10/18 17:19 יב בחשון התשעט

קינג ודייטש חתמו על הסכם עודפים
יו"ר 'מאוחדים' אריה קינג, צילום: הדס פרוש\פלאש 90

ימים ספורים לאחר חתימת ההסכם שקבע כי יפעלו כגוש פוליטי משותף לקראת הבחירות הקרובות, סיעת מאוחדים בראשות אריה קינג ויוסי דייטש וסיעתו אגודה חתמו על הסכם עודפים משותף

 סיעת מאוחדים בראשות אריה קינג והמועמד לראשות העיר ירושלים יוסי דייטש וסיעתו אגודת ישראל ממשיכים בשיתוף הפעולה הפוליטי. מספר ימים לאחר החתימה של שתי הסיעות על הסכם במסגרתו יפעלו כגוש פוליטי משותף לקראת הבחירות, חתמו הבוקר (א') שתי הסיעות על הסכם עודפים משותף.

 המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ' שחתם על ההסכם בשמה של סיעת מאוחדים ציין  עם החתימה כי "אני שמח על המשך שיתוף הפעולה עם יוסי דייטש וסיעת אגודת ישראל בראשות חה"כ ליצמן ופורוש בו נחתם הסכם עודפים שהוגש על פי הנדרש בחוק למנהל ועדת הבחירות בירושלים. הסכם העודפים הוא המשך ישיר להסכם הפוליטי שמזניק את הציונות הדתית להנהגת העיר שכולל בין היתר הבטחה לרב ראשי ציוני, לראשות ועדת תכנון ובנייה וראשות ועדת כספים, מנהל חינוך ממלכתי דתי עצמאי ועוד שלל הישגים משמעותיים ביותר". 

 הסכם עודפים הוא הסכם בין שתי רשימות בבחירות, הקובע שסכום קולותיהן ייחשב ביחד בקביעת מספר המנדטים המוקצים להן. לאחר קביעת מספר המנדטים המשותף, מחולקים המנדטים ביניהן לפי גודלן היחסי.

 כזכור במסגרת שיתוף הפעולה שנחתם בשבוע שעבר סיעת מאוחדים הביעה תמיכה במועמדותו של יוסי דייטש לראשות העיר וזכתה לסדרת הישגים חסרת תקדים עבור הציונות הדתית בעיר. בנושא רבנות העיר- שני הרבנים הראשיים של ירושלים שצפויים להתחלף במהלך הקדנציה הקרובה מפאת גילם יוסכמו מראש על דעת שני הצדדים. בנוסף יעמוד קינג בראשות הוועדה לתכנון ובנייה, כשבכך הציונות הדתית תעמוד בחוד החנית כנגד מדיניות ההקפאה, כשדייטש מתכוון להפשיר את הבניה בכל חלקי העיר כולל במזרחה ולבנות עשרות אלפי יחידות דיור לצעירים ולמשפחות.