קיבלו תיאבון: מגעים לאיחוד בין מרצ לעבודה

במפלגות השמאל לא נשארו אדישים לחיבור בין לפיד וגנץ, ובוחנים את האפשרות לאחד גם בין רשימותיהם של גבאי וזנדברג שאמרה כי "תהפוך כל אבן על מנת שזה יקרה". העבודה: "בוחנים כל האפשרויות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/19 12:49 טז באדר א'

קיבלו תיאבון: מגעים לאיחוד בין מרצ לעבודה
אבי גבאי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

על רקע האיחוד בין בני גנץ ליאיר לפיד, במפלגות השמאל בוחנים איחוד דומה ביניהן, זאת על רקע מועד הגשת הרשימות לכנסת, שיגיע לסיומו היום (ה').

"לאור האיחוד במרכז", אמרה יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, "זה הזמן לאיחוד בשמאל כדי להקים ממשלת שמאל-מרכז. מרצ תהפוך כל אבן על מנת שזה יקרה. יש לנו מספר שעות ואנחנו מזמינים את אבי גבאי לשולחן הדיונים באופן מידי".

יש לציין כי בכירים במפלגת העבודה כבר אמרו כי נושא האיחוד עם מרצ בהחלט עומד על הפרק וכי נעשים מאמצים להוציא את היוזמה אל הפועל. ממפלגת העבודה נמסר כי "בתום דיון שבו השתתפו חברי סיעה, הוחלט על בחינת כל האפשרויות, על מנת להבטיח מהפך שלטוני בישראל, תוך שמירת ערכי מפלגת העבודה".

תמר זנדברג

תמר זנדברגצילום: Hadas Parush/Flash90

מי שהודיעה כבר על כוונתה להתמודד באופן עצמאי בבחירות הקרובות, זוהי י"ר גשר, אורלי לוי אבקסיס, שהמגעים שניהלה עם חוסן לישראל לא צלחו. "מדהים באיזו מהירות סיגלו לעצמם הפוליטיקאים החדשים טריקים ישנים ודחויים שהציבור מאס בהם מזמן", היא תקפה את גנץ לאחר שטענה כי סטה מהסיכומים אליהם הגיעו.

עוד אמר לוי אבקסיס כי "כמה מאכזב להיווכח שדווקא זה שבישר על הפוליטיקה החדשה והנקייה נכשל במבחנו הראשון - מבחן האמינות. חבל לגלות שהאיש ממנו ציפו שינהל את ישראל מתגלה כאיש המנוהל על ידי אחרים. חוסר הניסיון הביא לכך שהאיש עוד בא אליי היום ומבקש שאני אתן לו אורכה עד אשר יסכם את החיבור שלו עם לפיד. אין לי מילה אחרת לכנות התנהגות זו אלא – מוזרה והזויה".

לסיום אמרה יו"ר גשר כי "לנוכח המצב שנוצר, הגעתי למסקנה שאיננו לוקחת חלק בהטעיית הציבור ועל כן גשר תרוץ עצמאית ותצליח". בחוסן לישראל אמרו בתגובה כי "אורלי לוי מנהיגה חשובה. לצערנו בחרה לפרוש מהדיאלוג באופן חד צדדי. אנו מכבדים את החלטתה".