קוראים לדגל: העיתון שיפרסם את דגל ישראל בעמוד הראשי

מו"ל ובעלי 'ישראל היום', מרים אדלסון, הודיעה כי, על רקע חוק הלאום, יתנוסס בכל בוקר עמוד הפותח של עיתונה דגל ישראל. את הביקורת על החוק הדפה ואמרה: "אני עדיין ממתינה לראות סעיף שעומד בסתירה לדמוקרטיה ולשוויון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/18 09:05 יג באלול התשעח

קוראים לדגל: העיתון שיפרסם את דגל ישראל בעמוד הראשי
שלדון ומרים אדלסון, צילום: אורן בן חקון

'ישראל היום' למען חוק הלאום: במאמר מיוחד שפרסמה הבוקר (שישי) המו"ל והבעלים של העיתון, ד"ר מרים אדלסון, היא הכריזה כי כמחווה לחוק שהוביל לאחרונה ללא מעט מחלוקות בראש העמוד הראשון יתנוסס בכל בוקר תמונה של דגל ישראל 

"מתנה יפה העניקה לעצמה מדינת ישראל בשנת ה-70 להקמתה: חוק הלאום", כתב אדלסון וציינה כי "אין רתיעה מלצרוך עיתון שהוא פטריוטי, כך שעליכם לתהות על האנטגוניזם שהחוק הזה יצר בחברה ובפוליטיקה בישראל". 

לדבריה, "ישראל התהדרה בחוק חשוב וציוני זה למרות ניסיונות הסרק להציגו כחוק פוגעני, גזעני ואי-שיווני. החוק הוא לתפארת המדינה. אני עדיין ממתינה לראות סעיף כלשהו בחוק יסוד זה, שעומד בסתירה לדמוקרטיה ולשוויון".

הטור של אדלסון והדגל בראש העמוד

הטור של אדלסון והדגל בראש העמודצילום: ישראל היום

אדלסון לא הסתירה את תמיכת עיתונה בחוק ואמרה כי במסגרתו פורסמו "עשרות מאמרים התומכים בחוק". לצד זה ציינה כי הם נתנו ביטוי לכאלה "המתנגדים לו, כיאה לעיתון שמרני המציג גם דעות ועמדות אחרות".

לסיום, היא הסבירה את החלטתה לפרסם את דגל המדינה בראש העמוד הראשי בכל בוקר, "חוק הלאום גם מקבע בספר החוקים את דגל המדינה שלנו- לבן עם שני פסי תכלת סמוך לשוליו ומגן דוד תכול במרכזו. חשוב ביותר להציגו יום יום. גם אנחנו בעיתון נעשה זאת מדי יום, לכבוד קוראינו, לכבוד עמנו ולכבודה של מדינת ישראל".