קוצר עונשם של הסייענים בפיגוע בו נרצחה לוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל

מדינת ישראל החליטה לקצר את עונשם ולשחרר את שני הנהגים שהורשעו בהסעת המחבלים שביצעו את הפיגוע בשער שכם ורצחו את לוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל. בני המשפחה שלחו היום מכתב: בשם הדס ובשם כל נפגעי הטרור, לאשר את הבקשה של סייעני הטרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/18 21:49 ח בתשרי התשעט

קוצר עונשם של הסייענים בפיגוע בו נרצחה לוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל
האמינה בירושלים. הדס מלכא הי"ד, צילום: מג"ב

המדינה קיצרה את העונש לנהגים שהסיעו את המחבלים שביצעו פיגוע בשער שכם ב-2016. השניים הורשעו בגרימת מותה ברשלנות של לוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל: הפרקליטות התנגדה לקיצור העונש, משפחת הלוחמת לא עודכנה‎.

כפי שפורסם הערב בחדשות 2, שני הנהגים, ערבי ישראלי ממזרח ירושלים ופלסטיני תושב השטחים, נעצרו והורשעו בגרימת מוות ברשלנות לאחר שהודו שהם היו אלה שהסיעו את שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע בשער שכם. הנהג הפלסטיני נידון ל-16 חודשי מאסר אך עונשו קוצר בשליש והוא שוחרר כבר לפני שלושה חודשים. הנהג ממזרח ירושלים נידון ל-14 חודשי מאסר והיום (ב') החליטה ועדת השחרורים לקצר בשליש גם את עונשו ולשחררו. נציגת הפרקליטות התנגדה למהלך וביקשה לעכב את השחרור כדי לשקול אם לערער עליו בבית המשפט המחוזי.

דוד וגאולה מלכא, הוריה של הדס ותמיר, גיא, שקד, נטע וגפן – אחיה של הדס פנו הבוקר במכתב מרגש לבית המשפט בו ביקשו שלא להורות על שחרור האסיר " בשם הדס ובשם כל נפגעי הטרור, ולפני יום כיפורים - אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה, של הבנה, של הוקרת הזיכרון להדס, שלא לאפשר כלל וכלל ובטח לא לאשר את הבקשה של סייעני הטרור להמתקת קצובת הענישה – ובכך להבין ללבנו ,להתחשב ברגשותינו ולהוקיר ולכבד את ערכיה, ומסירות הנפש של ביתנו הדס." כתבו.

 מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר אומר בעקבות הפרסום כי "זו פשוט שערורייה והפקרות עצומה, שבעוד אנחנו קוברים את מתינו אנחנו מתבשרים על קיצור עונשם של שני המחבלים שהיו שותפים לרצח הדס מלכא הי"ד. אני חוזר על דרישתי מאמש לכינוס חירום של הקבינט לדון במדיניות ההרתעה ביו"ש וקורא לרה"מ לעצור את הביזיון הזה שמתיר את דם תושבי מדינת ישראל."

ההחלטה על קיצור עונשם של שני הנאשמים מעלה שתי תהיות מרכזיות: הראשונה, כך אומרים בשירות בתי הסוהר, קשורה בעובדה שמדובר באסירים ביטחוניים ולא זכור מקרה בעבר שבו קיצרו את עונשם של אסירים ביטחוניים. התהייה השנייה נוגעת לעובדה שאיש לא טרח לפנות, כמתחייב, לבני משפחתה של מלכא ז"ל ולקבל את תגובתם לכוונה לקצר את עונשם של שני הנהגים.