קונסול ניו-יורק נגד נשיא בצלאל: משמיץ את ישראל כדי לגייס כספים

דני דיין החליט לעזוב בהפגנתיות את ערב בגאלה השנתי של האקדמיה לעיצוב בצלאל בעקבות הנאום של נשיא האקדמיה נגד המדיניות הישראלית: "אין לי סבלנות למי שמשמיצים את מדינת ישראל בחו״ל"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 24/01/19 09:14 יח בשבט התשעט

קונסול ניו-יורק נגד נשיא בצלאל: משמיץ את ישראל כדי לגייס כספים
יש דיין. דני דיין, צילום: פלאש 90

הקונסול בניו יורק דני דיין, יצא בהפגנתיות מאולם הכנסים לאחר שנשיא האקדמיה לאומנות 'בצלאל' החל להשמיץ את מדינת ישראל, וטען כי חופש הביטוי בה נמצא בסכנה. 

אמש (ד'), הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין, השתתף בגאלה השנתית של האקדמיה לאומנות ועיצוב ״בצלאל״ בניו יורק בנוכחות מכובדים רבים.

בין הנואמים היה נשיא האקדמיה פרופ׳ עדי שוורץ- תחילה דיבר בנאומו על תכניות הפיתוח של האקדמיה, אך בהמשך עבר שוורץ לפתע לנושאים פוליטיים. בין היתר אמר כי ״חופש הביטוי בישראל - כמו בארה״ב - נמצא תחת מתקפה ובצלאל נמצאת בחזית המאבק להגנה על הדמוקרטיה.

דיין התרעם על הדברים וקרא לעברו ״זו לא אמת״, אך הנשיא המשיך בדבריו באותו נושא. משהמשיך בדבריו, הקונסול הכללי בחר לעזוב את האולם בהפגנתיות.

 לאחר עזיבתו אמר דיין: ״אין לי סבלנות - ואני משתמש בביטוי דיפלומטי - למי שמשמיצים את מדינת ישראל בחו״ל כדי למצוא חן ולגייס כספים. לא הייתי מוכן לתת לזה גושפנקא בעצם נוכחותי.״